Hoe is het om te starten bij Aces DIrect?
Hoe is het om te starten bij Aces Direct?

Hoe is het om te starten bij Aces Direct?

Hoe is het om te starten bij Aces Direct?

Inburgeren in een nieuwe organisatie. Normaal al een uitdaging. Maar in het jaar van thuiswerken wordt het haast een herculestaak. Hoe ervaren onze nieuwe collega’s hun eerste periode bij onze organisatie? 

Voor Jeroen Keuter, werkzaam binnen team Overheid, Zorg en Educatie, geen probleem. Hem viel vooral de persoonlijke benadering op, ook in deze afstandelijke tijden. “In de sollicitatiewereld maak je van alles mee. Bij veel organisaties voel je jezelf een nummer. Bij Aces Direct heb ik dat gevoel geen seconde gehad. Vanaf het eerste moment was er intensief en persoonlijk contact. Toen ik solliciteerde kreeg ik eigenlijk meteen HR manager Moniek aan de lijn. Bij andere organisaties wacht je soms weken, als je überhaupt reactie krijgt.” 

Het juiste DNA 

Ook Wendy Wijnands begon onlangs bij Aces Direct als Senior Accountmanager. Haar viel als eerste de persoonlijke benadering op. “Je merkt meteen dat je geen nummer bent. Vanaf het eerste contact verliep alles snel en zonder horten en stoten. Wat ik zelf mooi vond, is het feit dat het voor de organisatie zo belangrijk is dat je persoonlijkheid een match is.” 

De kleine dingen 

Jeroen ziet ook de voordelen van die werkwijze in. “Al mijn gesprekken waren redelijk informeel, het hoeft niet allemaal formeel te zijn om toch op de inhoud in te kunnen gaan. Ik zat bijvoorbeeld met Managing Director Sven in gesprek, je zit dan toch met de eindverantwoordelijke van een organisatie. Maar het voelde nooit alsof ik met mijn rug tegen de muur stond. Ook iets als het maken van de Big Five persoonlijkheidstest vind ik een goede zaak. Het prettige is dat het ook jezelf een goed beeld geeft of je past binnen het team en de organisatie. Maar het zit hem ook in kleine dingen als een belletje een dag na het gesprek. Hoe ik het vond gaan. Door al die zaken krijg je echt een goed beeld van Aces Direct. Voor je er ook maar een dag gewerkt hebt.” 

Bijna aan de slag 

Aces Direct werkt niet met uitgebreide documentenstapels als contract maar gebruikt één A4 document. Volgens Wendy een prettige toevoeging. “Het contract is kort maar krachtig. Dat is gewoon prettig. Wil je toch de uitgebreide arbeidsvoorwaarden inzien? Dan staat dat in een mooi opgemaakt en uitgebreid medewerkershandboek. Die kun je altijd bekijken. Wat ik zelf fijn vond, is het digitale ondertekenen van het contract. Zeker in deze tijden geen overbodige luxe. En goed om te zien dat we technieken die we verkopen ook volop zelf gebruiken.” Ook de rest van het traject verliep volgens Jeroen op rolletjes. “Na ondertekening van mijn contract kreeg ik de inloggegevens voor de ‘Choose Your Own Device’ shop, daar kon ik een laptop kiezen die het beste aansluit bij mijn persoonlijke manier van werken en wensen. Voor mijn leaseauto geldt eigenlijk hetzelfde. Ik kon inloggen, kiezen uit een pool van auto’s en mijn keuze netjes op tijd thuis voor mijn deur werd afgezet. Op mijn eerste dag stond de nieuwe laptop die ik had uitgezocht volledig ingesteld klaar om op in te loggen. Dat werkt ontzettend fijn.” 

De eerste weken 

 Voor de eerste weken kregen Jeroen en Wendy een onboardingsplan op maat en werden zij gekoppeld aan een ervaren teamgenoot. Volgens HR manager Moniek van Beckhoven een zorgvuldig geplande route. “Tijdens het onboardingsplan van zes maanden doe je als nieuwe collega kennis op over de manier van werken en onze strategie, fabrikanten, producten en klanten. Maar er zit ook een kennishuis in. Daarin leer je door interne en externe training meer over IT en hoe je daarmee onze klanten helpt. Nieuwe collega’s hoeven dus zeker geen alleskenner te zijn op het gebied van IT. Wij helpen je daarbij.” 

Dat plan had volgens Jeroen alles om hem een vliegende start te geven. “Ik ging aan de slag met het onboardingsplan. Dat is niet van minuut tot minuut voor je voorgek