Werken als Senior Accountmanager bij ACES Direct
Interview met Senior Accountmanager Michael van Outheusden

Interview met Senior Accountmanager Michael van Outheusden

Interview met Senior Accountmanager Michael van Outheusden

Ik kende ACES Direct al van mijn tijd bij Copaco. Ik sprak toen regelmatig Accountmanagers van ACES Direct en kreeg de indruk dat dit een leuke, informele en vlotte organisatie was. Weinig bureaucratie en iedereen benaderbaar daar hou ik van.

Michael van Outheusden
Hoe ziet jouw klantenset eruit?

Mijn klantenset bestaat uit zo'n 50 commerciële klanten met minstens 50 werkplekken. Ik mag door zo’n beetje heel Nederland bij mijn klanten uit verschillende sectoren langs.  

Tegen welke uitdagingen lopen jouw klanten aan en hoe ben jij hierin een partner voor hen?

Ondanks dat mijn klanten uit verschillende sectoren en delen van het land komen zie je vaak wel dezelfde problemen ontstaan. Dat zijn dingen als het on- en offboarden van nieuwe collega’s, op externe locatie’s werken en hoe organiseer je IT centraal voor meerdere vestigingen door het hele land. Het is dan de uitdaging om te kijken hoe je dat zo effectief mogelijk voor elkaar krijgt.

Hoe ziet een typische werkweek er voor jou uit?

Maandagochtend beginnen we met een 'weekly'vergadering, dan starten we de week: welke projecten lopen, wie gaat klanten bezoeken en wat ging er goed of minder goed vorige week. Gemiddeld ben ik 2-3 dagen op de weg bij klanten (in ideale situatie) of nu digitaal. 

Daarnaast is er altijd wel een ochtend of middag training door een fabrikant of intern. Ook het verwerken van zaken hoort erbij maar dat doe ik samen met de sales executive. Fijn dat er hulp is bij het opstellen van offertes, verwerken van orders en dat soort zaken. Alles bij elkaar verloopt zo’n week heel organisch, geen 9 tot 5 gevoel of typische 40-urige werkweek.

Kun je in 3 woorden de werksfeer bij ACES Direct omschrijven?

Informeel, direct , collegiaal 

Als je één ding moet kiezen wat je het meest waardeert aan ACES Direct. Wat is dat en waarom?

De mate van flexibiliteit. Dat uit zich in veel dingen. Je hebt de ruimte om je tijd zelf in te delen. Je hebt de vrijheid om de klant te helpen op de manier die je als beste ziet. We werken niet met belscripts of dat soort dingen. We meten de kwaliteit van je relaties, niet de kwantiteit.

Welk moment in je ACES Direct carrière is je het meest bijgebleven?

Dat zijn de activiteiten die op handen werden gezet zoals Wintersport, NY feest, BBQ feesten, kerstborrels, vrijmibo’s. sport activiteiten.

Als je terug kijkt op het afgelopen jaar, welke ontwikkeling heb jij dan doorgemaakt?

Net als de hele organisatie nog meer bezig zijn met het bieden van volledige oplossingen. Echt een partner voor je klant zijn die ook kritische vragen durft te stellen.

Wat zijn volgens jou de kwaliteiten die jouw toekomstige collega (Senior Account Manager) moet meenemen?

Iemand die zich niet snel van de wijs laat brengen en een winnaarsmentaliteit combineert met empathisch vermogen. Je moet heel goed begrijpen wat je kunt betekenen voor een klant. Daarnaast moet je om kunnen gaan met de vrijheid die je krijgt. We zoeken geen “gladde” verkoper maar iemand die het grotere plaatje overziet.

Wat wil je meegeven aan een toekomstige collega?

Durf kritische vragen te stellen. Voel die ruimte en vrijheid en pak deze ook. Pak zelf zaken op. Geen afwachtende houding. Ga er zelf op uit. Maak liever een fout, dan dat je blijft wachten totdat je gevoel klopt.

Michael van Outheusden

Ook bij ACES Direct werken?

Bekijk hier onze vacatures

Deel op social media
  Feedback