ACES Direct verzorgt levering en uitrol ´ruggedised´ smartphones bij RIBW

18-05-2018

Binnenkort mag ACES Direct 950 medewerkers van RIBW in negen dagen voorzien van Galaxy Xcover 4 toestellen. De toestellen worden op locatie, opgeladen, van Sim-kaart voorzien en volledig geprepareerd aangeleverd.

Senior Account Manager Bas Peters is trots om RIBW namens ACES Direct te helpen met het traject om huidige apparaten te vervangen. “RIBW Groep Overijssel heeft veel ambulante medewerkers in dienst die vaak onderweg zijn. Omdat ze regelmatig van werkomgeving wisselen en hun telefoon vaak gebruiken was een stevig toestel gewenst. Uiteindelijk kwamen we uit bij de Samsung Galaxy Xcover 4; in zijn prijsklasse een uniek -rugged- toestel”

Van demo naar keuze

Zo’n toestelkeuze gaat volgens Bas niet over één nacht ijs. “ACES Direct en RIBW werkten vanaf het voortraject al intensief samen. Zo hebben we RIBW GO geholpen bij het maken van de juiste toestelkeuze door verschillende demo modellen te leveren en testen. Uit die testfase bleek dat de Galaxy Xcover4 het toestel was dat het best bij de behoefte van RIBW past."

Galaxy Xcover 4

Met de Xcover 4 richt Samsung zich op veeleisende, zakelijke omgevingen waarin medewerkers een robuuste smartphone nodig hebben. De telefoon heeft namelijk een krasbestendig scherm en een IP68 rating. Dat houdt in dat het apparaat bestand is tegen, stof, vuil en zand en tot een diepte van 1.5 meter dertig minuten waterdicht is.

Bijdrage aan vooruitgang

Jeroen Stabel is als ACES Direct manager Sales en Solutions trots op de overeenkomst met RIBW GO. “RIBW is een specialist in het helpen van mensen met (ook) psychische of psychiatrische problemen. Als IT partner voor de mobiele devices helpen wij de organisatie met hun vooruitgang om dat op een innovatieve manier te doen. Dit project omvat een groot deel van onze missie perfect; het vooruit helpen van organisaties maar ook de wereld om ons heen.”

Eenvoudige ingebruikname

Om het RIBW zo makkelijk mogelijk te maken gaan onze collega’s op locatie de uitlevering verzorgen. Die uitlevering vindt, omdat het zo’n groot aantal is, in negen dagen plaats. Volgens Bas doet ACES Direct alles om het proces zo makkelijk mogelijk te maken voor iedereen binnen RIBW. “We pakken de toestellen uit, laden ze op en voorzien ze van Samsung Knox Configure. Simpel gezegd koppelen we het serienummer van het toestel aan het juiste en unieke softwareprofiel. Het wordt een toestel op maat -met zelf gekozen apps- zonder bloatware. Als we het toestel aanzetten en met Wi-Fi verbinden gaat de telefoon 'zichzelf' volledig instellen volgens dat profiel. Vervolgens zetten we de informatie van de oude Sim-kaarten over op de nieuwe. Eigenlijk hoeven Medewerkers van RIBW het toestel alleen nog aan te zetten.”

Helpdesk

Ook met extra vragen kunnen alle medewerkers volgens Bas bij ACES Direct terecht. “Hebben ze vragen? Dan kunnen ze bij onze speciaal ingerichte servicedesk op locatie terecht. Daar beantwoordt onze Solution Advisor Mobility Paul van Erp alle vragen. Daarnaast krijgt elke medewerker een papieren hand-out uitgereikt waarop de werking van het toestel wordt beschreven, zodat men ook op het moment dat wij weg zijn een naslagwerk heeft.”

  Feedback