Abonnement 3D printing ACES Direct | Aces Direct

Abonnement ACES Direct ontketent revolutie in Industrial 3D-printing

Tilburg, 6 april 2016 - IT-leverancier ACES Direct pakt in aanloop naar hun ‘Week van de designer’ uit met het eerste Industrial 3D-print abonnement. Volgens Gian-Carlo Sterken, 3D-print expert bij het bedrijf, gaat het om een unieke service. “Er was ruimte in de markt”, zegt Sterken.“Voor het printen van een klein onderdeel op een industriële printer betaal je vaak een fortuin. Wij maken met dit abonnement die - dure - industriële printer voor elk bedrijf toegankelijk.”

Voor een vaste prijs van 150 euro per maand, met een minimum van zes maanden, kan elk bedrijf een 3D-print bundel bij ACES Direct inkopen. Volgens het Tilburgse bedrijf is het mogelijk om voor dat bedrag per maand zo’n 250 cm3 aan producten op de EOS Formiga P110 te printen. "Dat houdt in dat je alleen voor het daadwerkelijk geprinte materiaal moet betalen. We meten van buitenaf. Zo hoeft niemand voor lucht te betalen." Binnen drie tot vier werkdagen wordt het geprinte product afgeleverd. Overgebleven tegoed nemen onze abonnees gewoon mee naar de volgende maand."

Ander niveau
Wat is dan het verschil met de steeds lager geprijsde FDM 3D-printers? Sterken: “Die printers zijn prima om kleinere schaal te werken. Maar met de industriële printer die wij aanbieden, kunnen bijvoorbeeld design-, teken- en ingenieursbureaus op een laagdrempelige manier de volgende stap zetten. De printer maakt gebruik van nylon materiaal wat sterker, duurzamer en daarnaast flexibeler is. Hiermee kun je in plaats van prototypes functionele producte printen. Daarnaast is het ook zo dat je een homogeen product krijgt. Of je nou iets voor de vijfde of vijfhonderdste keer print, het blijft altijd binnen dezelfde norm.“

Kennis delen
Naast toegang tot de printer krijgen abonnees ook de beschikking over een uitgebreid kennisnetwerk. “Alleen voor deze prijs kunnen printen met dit soort printers is al uniek", zegt Sterken. "Maar wij leggen de lat hoog voor onszelf. Dit is echt een techniek die we breed toegankelijk willen maken. ACES Direct wil niet alleen een product afleveren maar ook inzicht bieden in die producten. Wij hebben alle certificaten behaald om met deze printer te werken. Wij kunnen hulp bieden bij de materiaalkeuze. Ook kun je ons bijvoorbeeld feedback op je ontwerp vragen. Daarnaast geven we kennissessies over het hoe en wat van de industriële 3D-printer. Het is meer dan alleen je ontwerpen laten printen, je leert de printer als het ware kennen en kunt je product zien ontstaan, letterlijk."

Week van de designer
De ‘Week van de designer’ in de derde week van april, staat bij ACES Direct volledig in het teken van de designerbranche. Naast de lancering van het 3D-print abonnement zijn er ook verschillende promoties op het gebied van design workstations, 3D-printing, CAD-gecertificeerde muizen en monitors

Sinds de start in 2000 is ACES Direct uitgegroeid tot een van de meest gerenommeerde IT-leveranciers in Nederland. Jaarlijks helpt ACES Direct 15.000 bedrijven en overheidsinstellingen met hun IT-uitdagingen. Daarbij ligt de focus op drie vlakken: het leveren van IT-oplossingen, IT-producten en IT-diensten.

Voor meer informatie over het 3D-printing abonnement kunt u contact opnemen met Gian-Carlo Sterken: gian-carlo.sterken@acesdirect.nl, tel. 013 762 19 06.

Neem voor meer informatie over de Week van de designer contact op met Tomas Tomson: tomas.tomson@acesdirect.nl, tel. 013 762 19 22.