ACES Direct helpt klanten waarde uit Big Data te halen | Aces Direct

ACES Direct helpt klanten waarde uit Big Data te halen

Tilburg, 17 oktober 2014 - ACES Direct gaat haar klanten ondersteunen op het gebied van Big Data. De Tilburgse IT-totaalleverancier helpt klanten in de eerste plaats bij identificeren van de specifieke toegevoegde waarde van Big Data. Daarnaast kan het bedrijf een rol spelen in het ontwikkelen van een passende strategie en de selectie van de bijbehorende soft- en hardware. Tot slot ondersteunt ACES Direct organisaties ook in het omgaan met en interpreteren van de informatie die Big Data oplevert.

De hoeveelheid data in organisaties neemt hand over hand toe. In de regel loopt dat uiteen van gestructureerde data (alles wat je in een database op kunt slaan), ongestructureerde data (offertes bijvoorbeeld of e-mails) en streaming data (informatie uit sensoren zoals temperatuur, luchtvochtigheid of geluidsniveau). Vaak wordt met deze informatieberg weinig gedaan. Big Data brengt daar verandering in. Dankzij Big Data krijgen alledaagse gegevens een tweede leven.

Kennis
Informatie – eventueel verrijkt met informatie uit andere (externe) databases - kan een waardevolle bron van kennis vormen. De analyse van dit soort enorme datasets kan allerlei nieuwe verbanden laten zien. Zo kunnen uit datasets bijvoorbeeld allerlei trends, ontwikkelingen of patronen gedestilleerd worden. Daarmee wordt Big Data bijvoorbeeld een heel praktisch hulpmiddel bij het ontwikkelen van nieuwe producten of diensten. Of bij het bepalen van nieuwe doelgroepen, het optimaliseren van processen of het voorspellen van bepaalde marktbewegingen. De mogelijkheden zijn eindeloos.

Ook voor het MKB
Tot voor kort was Big Data vooral interessant voor grote organisaties omdat de benodigde hard- en software behoorlijk prijzig was. Nu geheugen en opslag echter steeds goedkoper worden en computers steeds sneller, komt Big Data ook binnen handbereik van het midden- en kleinbedrijf. Jeroen Stabel, Manager Solutions bij ACES Direct: "Big Data heeft ook voor het MKB heel veel praktische toepassingen. Welke dat zijn, verschilt van organisatie tot organisatie. Wij willen onze klanten heel gestructureerd gaan helpen bij het ontdekken van de meerwaarde die Big Data heeft voor hún organisatie. We helpen ze bij het in kaart brengen van hun vraagstuk, helpen ze bij het formuleren van de juiste Big Data strategie. Vanuit onze kennis van het portfolio van de diverse fabrikanten en softwarehuizen bepalen we vervolgens welke partijen de beste oplossing bieden voor de uitdaging van onze klant.”

Als klanten nog geen enkele kennis van Big Data hebben, is dat geen enkel probleem. Stabel: “We nemen onze klanten in dit traject als het ware aan de hand mee. Stap voor stap helpen wij ze bij het verkennen van de mogelijkheden.” Op dit moment werkt ACES Direct op het gebied van Big Data nog niet met vaste partijen. "Wij zijn daarin volledig onafhankelijk. Het is onze taak vooral om een goede brug te slaan tussen de uitdaging van organisatie en de best passende Big Data oplossing."

ACES Direct is een toonaangevende totaalleverancier van IT-oplossingen, IT-producten en IT-diensten. ACES Direct biedt mkb-bedrijven en non-profit organisaties hoogwaardige oplossingen, zowel producttechnisch als dienstverlenend. Op die manier wil ACES Direct haar klanten ontzorgen op IT-gebied en helpen bij het waarmaken van hun ambities.
www.acesdirect.nl