ACES Direct kiest voor online voorraadbeheersoftware Picqer | ACES Direct
picqer

ACES Direct kiest voor online voorraadbeheersoftware Picqer

ACES Direct kiest voor online voorraadbeheersoftware Picqer

18-02-2014
Tilburg, 18 februari 2014 - IT-totaalleverancier ACES Direct heeft de online voorraadbeheersoftware van Picqer gekozen om de voorraad in het nieuwe magazijn in Tilburg te managen. Het softwarepakket van Picqer is een extern pakket dat ACES Direct toevoegt aan de in eigen beheer ontwikkelde applicaties.

In augustus 2013 fuseerden de Tilburgse IT-bedrijven ACES Direct, Sessence, Rackserver en take IT now tot een nieuwe organisatie die zich presenteert onder de naam ACES Direct. Als gevolg van de fusie zijn onder meer backoffices samengevoegd en is er nieuw magazijn in Tilburg in gebruik genomen. Deze wijzigingen resulteerden in de behoefte aan een voorraadmanagementsysteem, die is vervuld door de voorraadbeheersoftware van Picqer te implementeren binnen ACES Direct. De online voorraadbeheersoftware van Picqer zorgt ervoor dat leveranciers hun voorraad snel, eenvoudig en overzichtelijk kunnen managen. De software is intuïtief en werkt veilig vanuit de cloud.

Passende oplossing
Direct na de fusie was het voor ACES Direct van cruciaal belang dat er op zeer korte termijn passende voorraadbeheersoftware binnen de organisatie werd geïmplementeerd. Hierbij zocht ACES Direct naar een extern pakket, als aanvulling op de reeds actieve, in eigen beheer ontwikkelde applicaties. ‘Belangrijk bij de softwarekeuze voor ons voorraadbeheer was, dat deze software past bij ons gedachtegoed én dat de organisatie die de software levert past bij ACES Direct’, zo vertelt Bram Sauer, Manager Operations bij ACES Direct. ‘Onze werkwijze, de snelheid waarmee we handelen, de cultuur en het budget waren kritische selectiefactoren. Bij Picqer vinden we aansluiting op alle vlakken.’

Gebruikersgemak
Bram Sauer en zijn team ervaren het gebruikersgemak van Picqer als een groot pluspunt. De eenvoud van de software zorgt ervoor dat de medewerkers snel effectief met Picqer aan het werk kunnen, zonder dat hierbij uitgebreide consultancy of handleidingen nodig zijn. Bram Sauer zegt: ‘In de korte periode dat we nu met de software werken, hebben we reeds diverse tijd- en kostenbesparingen gerealiseerd ten aanzien van ons voorraadbeheer.’ ‘In de dagelijks praktijk biedt Picqer naast de eenvoud in gebruik, een hoge mate van flexibiliteit, wat een absolute meerwaarde is voor het team’, aldus Bram Sauer. ‘Dat geldt zowel voor de applicatie als voor de communicatie met Picqer.’

Inzicht
De online voorraadbeheersoftware van Picqer zorgt voor inzicht en overzicht in de voorraad die wordt opgeslagen in het nieuwe Tilburgse magazijn. Dit magazijn is circa 500 m2 groot en er liggen voorraden voor projecten en klanten. Hierdoor werd voorraad beheer cruciaal om de ACES Direct dienstverlening verder vorm te geven. Picqer is als externe applicatie toegevoegd aan een reeks van interne applicaties van ACES Direct, een ommekeer in het denken over bedrijfsapplicaties in plaats van zelf ontwikkelen nu kijken naar `make or buy`. In de toekomst verwacht ACES Direct de samenwerking met Picqer verder uit te breiden om zo te werken aan een nog optimaler en efficiënter voorraadbeheer.

Over Picqer
Picqer levert online voorraadbeheersoftware aan B2B-leveranciers. De software is intuïtief in gebruik, waardoor consultancy of handleiding niet nodig is. Het systeem werkt veilig vanuit de cloud en zorgt ervoor dat gebruikers altijd en overal met Picqer kunnen werken.

Over ACES Direct
ACES Direct is een toonaangevende totaalleverancier van IT-oplossingen, IT-producten en IT-diensten. ACES Direct biedt bedrijven en non-profit organisaties hoogwaardige oplossingen, zowel producttechnisch als dienstverlenend. Op die manier wil ACES Direct haar klanten ontzorgen op IT-gebied en helpen bij het waarmaken van hun ambities.
  Feedback