ACES Direct ondersteunt het nieuwe presenteren | Aces Direct

ACES Direct ondersteunt het nieuwe presenteren

Tilburg, 29 juli 2014 – ACES Direct speelt in op de groeiende vraag naar oplossingen voor digitaal presenteren. Steeds meer organisaties kiezen voor de voordelen van professionele Large Format Display schermen (LFD-schermen) ten opzichte van bijvoorbeeld een beamer om presentaties te ondersteunen met beeld en geluid. Vanaf nu gaat ACES Direct LFD-schermen van Samsung en Legamaster aanbieden.

Audiovisuele middelen zijn niet meer weg te denken als ondersteuning van presentaties en vergaderingen. De techniek is daarin een essentiële factor. Falende techniek is dan ook een herkenbare ergernis voor iedereen die regelmatig presentaties geeft. Whiteboardmarkers blijken per ongeluk watervaste stiften, notebooks herkennen beamers niet en vice versa of het beeld werkt wel maar het geluid niet.

LFD-scherm versus beamer
Jeroen Stabel, Manager Solutions bij ACES Direct is overtuigd van de voordelen van het LFD-scherm. “Traditionele whiteboards en beamers zullen de komende jaren verdwijnen, elk bedrijf zal in de toekomst een Large Format Display als presentatiemiddel in gaan zetten”, stelt hij.

De voordelen van LFD-schermen zijn dan ook groot. De spreker hoeft niet meer tegen een felle lamp in te kijken en veroorzaakt geen schaduw op het scherm. Een LFD-scherm biedt haarscherp beeld, ook zonder de ruimte te verduisteren, dat zich automatisch aanpast aan de content. En in tegenstelling tot het zoemende geluid van een beamer, is het LFD-scherm compleet stil. Sommige schermen hebben een touchscreen dat interactie mogelijk maakt.

Stabel: “Bij brainstormsessies is het met behulp van touch-technologie mogelijk om gezamenlijk aantekeningen te maken en direct te mailen naar de deelnemers. Maar het belangrijkste voordeel is misschien wel dat de spreker zich geen zorgen hoeft te maken. Het scherm werkt meteen zodra een apparaat wordt aangesloten en het beschikt over ingebouwde speakers voor geluid. Zodat de spreker zich volledig kan concentreren op zijn verhaal.”

Samsung en Legamaster
ACES Direct wil klanten graag als IT-totaalleverancier ondersteunen. Met het aanbod van LFD-schermen verbreedt het bedrijf de dienstverlening met het oog op de toekomst. ACES Direct heeft bewust gekozen voor de vooraanstaande merken Samsung en Legamaster. Samsung is een vertrouwd merk op het gebied van audiovisuele middelen. Legamaster is al jaren bezig met het optimaliseren van visuele communicatie en is onderdeel van Edding AG, de toonaangevende fabrikant van hoge kwaliteit markers en schrijfwaren. De (touch) LFD-schermen zijn geschikt om aan de muur te hangen maar kunnen ook op een verplaatsbaar onderstel of als interactieve e-table gemonteerd worden.

ACES Direct is een toonaangevende totaalleverancier van IT-oplossingen, IT-producten en IT-diensten. ACES Direct biedt MKB en non-profit organisaties hoogwaardige oplossingen, zowel producttechnisch als dienstverlenend. Op die manier wil ACES Direct haar klanten ontzorgen op IT-gebied en helpen bij het waarmaken van hun ambities. www.acesdirect.nl