Verdubbeling garantieperiode en omruilgarantie | Aces Direct

ACES Direct verdubbelt periode standaardgarantie en omruilgarantie

Tilburg, 7 januari 2015 – Het is niet fijn om een product terug te moeten sturen voor reparatie of vervanging. Daarom ontzorgt de Tilburgse IT-totaalleverancier ACES Direct haar klanten zoveel mogelijk bij dit proces. Sinds 1 januari hebben zij de garantietermijn flink uitgebreid. Niet alleen de standaard garantieperiode, maar ook de termijn voor extra garantie en de omruilgarantie wordt langer.

De standaard garantieperiode van twaalf maanden die ACES Direct hanteerde, was al aanzienlijk langer dan wettelijk verplicht. Maar vanaf heden is de garantieperiode verdubbeld, waarmee klanten van ACES Direct standaard 24 maanden garantie krijgen op alle producten. Bovendien kan een product voortaan binnen zestig dagen na aankoop kosteloos worden geretourneerd. Wie dus onverhoopt een defect product ontvangt, per ongeluk een verkeerd product bestelt of zich gewoonweg bedenkt, heeft voortaan zestig dagen tijd om de bestelling terug te sturen. Voorheen was de termijn van deze omruilgarantie voor defecte producten gesteld op een maximum van dertig dagen en de wettelijke bedenktermijn was twee weken.

Kosteloos repareren binnen vijf jaar

Klanten van ACES Direct kunnen er bovendien voor kiezen om de garantieperiode tegen een klein percentage van de aanschafprijs te verlengen. Deze Geen Zorgen Garantie treedt in werking zodra de standaard garantieperiode is verstreken. Voorheen konden klanten de garantie met twee jaar verlengen tot een totaal van drie jaar. Vanaf heden kunnen klanten die een Geen Zorgen Garantie hebben afgesloten hun hardware nog tot en met vijf jaar na de aankoopdatum kosteloos laten repareren.

De achterliggende gedachte

Over de reden van de nieuwe, langere garantietermijn kan Sven van Boxtel, Commercieel Manager bij ACES Direct, kort zijn. “ACES Direct wil haar klanten zo goed mogelijk van dienst zijn, niet alleen tijdens het aankoopproces of bij de implementatie, maar ook nog lang daarna. Bovendien vinden wij het van essentieel belang dat een product of dienst van hoge kwaliteit is én voldoet aan de wensen van de klant.”

Een unieke regeling

ACES Direct is de eerste IT-leverancier in Nederland die de garantietermijn voor de zakelijke markt gelijkstelt aan die van consumenten. Officieel heeft een particuliere afnemer recht op twee jaar garantie, terwijl men voor zakelijke afnemers veelal vasthoudt aan de fabrieksgarantie van één jaar. Een wel heel groot verschil, vindt Van Boxtel. “Wij leveren uitsluitend aan de zakelijke markt en vinden dat onze klanten net zoveel recht hebben op goed werkende producten als particulieren.”

Service van deur tot deur

ACES Direct doet er alles aan om klanten een zo goed mogelijke service te bieden. Als een product binnen de garantietermijn defect raakt, wordt het bij de klant opgehaald. Vervolgens staat een team van vakbekwame reparateurs klaar voor een kosteloze reparatie. En als het product is gemaakt, wordt het weer bij de klant afgeleverd. Het Tilburgse bedrijf heeft het volste vertrouwen in de nieuwe garantieregeling. Van Boxtel: “Onze retour- en reparatieafdeling is er helemaal voor ingericht. We kunnen snel schakelen, hebben de juiste kennis in huis en onderhouden nauwe contacten met de software- en hardware-producenten. Hierdoor kunnen wij echt doen wat we beloven.”

Allround IT-dienstverlener ACES Direct helpt grote en kleine organisaties om meer succes te boeken. Dat doet ACES Direct door klanten te helpen bij het oplossen van zakelijke uitdagingen met behulp van complete, integrale IT-oplossingen die de optelsom vormen van hardware, software, diensten en kennis. Daarmee zorgt ACES Direct dat organisaties zich helemaal op hun kernactiviteiten kunnen richten en medewerkers hun werk sneller, beter en efficiënter kunnen doen. Vanuit Tilburg bedient ACES Direct meer dan 15.000 klanten. Ondanks die omvang staan samenwerking en persoonlijke aandacht centraal. Want alleen door persoonlijke aandacht en diepgaande samenwerking kan ACES Direct écht toegevoegde waarde leveren. Dát is de persoonlijke klik in IT.