Android zero-touch enrollment bij ACES Direct | Aces Direct

Paul van Erp

Solution Advisor Mobility t. 013 762 19 25
Contactformulier

ACES Direct is vanaf nu officieel Android zero-touch reseller in Nederland. Zero-touch enrollment stelt organisaties in staat om eenvoudig en grootschalig Android toestellen in gebruik te nemen.

Met zero-touch enrollment implementeert uw organisatie in bulk apparaten die eigendom zijn van het bedrijf. Op die manier hoeft de IT-afdeling niet elk apparaat handmatig in te stellen. De gebruiker pakt het apparaat uit en kan aan de slag met beheer, applicaties en configuraties die al zijn ingesteld.

ACES Direct filosofie
Volgens Jeroen Stabel, ACES Direct manager Sales en Solutions, past dat bij de filosofie van ACES Direct. “Wij willen de werkdag van andere organisaties beter, makkelijker en plezieriger maken. Dat maakt deze oplossing van Google/Android zo goed. Zero-touch brengt een proces van meer dan vijf stappen terug naar twee stappen. Je bestelt de toestellen en de gebruiker zet hem aan, de rest is al geregeld.”

Proces versimpelen
Paul van Erp sluit zich als Solution Advisor Mobility bij de woorden van Jeroen aan. “Het normale proces ziet er als volgt uit: een klant bestelt smartphones. De IT-afdeling krijgt deze binnen. Zij zetten de apparaten aan. Dan voorzien ze de smartphones van een MDM oplossing en melden ze zich aan. Daarna kun je het apparaat gebruiken. Dat proces neemt gemiddeld 15 minuten per apparaat in beslag. Zero-touch snijdt behoorlijk in dat proces.”

Hoe werkt Android zero-touch enrollment?
Bij Android zero-touch koppelt ACES Direct de serienummers van de apparaten vooraf aan de omgeving van de klant. Vervolgens verzorgt Android zero-touch automatisch de koppeling met de MDM omgeving van de klant. Hierdoor hoeft IT de apparaten niet langer zelf in te richten. Het apparaat kan rechtstreeks naar de eindgebruiker. Volgens Paul is dat niet alleen efficiënter en aangenamer maar ook veiliger. “Je sluit zoveel mogelijk menselijke fouten uit. Hierdoor heb je alle apparaten -en dus de data- in je organisatie nog beter onder controle.”