E-procurement en koppelingen | Aces Direct

E-procurement en koppelingen

E-procurement en koppelingen

Aces Direct ondersteunt haar klanten, met name de grotere ondernemingen en overheden, bij het efficiënter inkopen, bijvoorbeeld in geval van meerdere werkmaatschappijen, afleveradressen en autorisatieniveaus. Wij beschikken over een gebruikersvriendelijke omgeving van klantportalen en koppelingen, waarmee tegemoet wordt gekomen aan de wensen van klanten op het gebied van E-procurement en inkoopoptimalisatie.

Klantportaal

De website van Aces Direct kan worden aangepast aan specifieke klantwensen met als doel het realiseren van een bedrijfseigen klantportaal voor de inkoop van IT-producten. Een eigen klantportaal is kosteloos en dus laagdrempelig. Vaak wordt gestart met enkele basisfunctionaliteiten. Op basis van aanvullende wensen kan dit later worden uitgebouwd.

Ons doel daarbij is jou optimaal te ondersteunen bij:

  • het realiseren van jouw wensen omtrent klant specifieke prijzen en eigen productassortiment;
  • het faciliteren van meerdere factuur- en afleveradressen;
  • het faciliteren van meerdere gebruikersprofielen;
  • het faciliteren van verschillende autorisatieniveaus;
  • het mogelijk maken om online offertes goed te keuren en te bestellen.

Directe koppelingen

Aces Direct levert een toenemende groep klanten ondersteuning in de vorm van koppelingen met inkoopplatforms. Indien je dat wenst, is een koppeling met onder andere de onderstaande inkoopplatforms mogelijk:

  • T-Blox;
  • GHX;
  • Invoicesharing;
  • Proquro;
  • Ariba;
  • Esize;
  • Inconto;
  • Proactive;
  • 2BA;
  • CareCTRL.

Hieronder een korte beschrijving van de koppelingsmogelijkheden met deze inkoopplatformen.

Koppeling van het Aces Direct assortiment

Omdat het assortiment inmiddels meer dan 1.000.000 verschillende producten omvat, wordt er vaak gewerkt met een selectie uit het assortiment. Deze producten kunnen dan vanuit de inkoopapplicatie - via een zogenaamde ‘Punch-Out’ koppeling, oftewel ’Externe Catalogus’ - rechtstreeks geraadpleegd en binnengehaald worden. Zo maak je gebruik van alle voordelen van het klantportaal, terwijl je de producten, volgens de afspraken in het raamcontract, in het eigen inkoopplatform kunt uploaden.

Het automatisch plaatsen van bestellingen

Na het inladen van de producten van Aces Direct in de inkoopmodule, wordt de bestelling gefiatteerd, worden kostenplaatsen of referenties toegevoegd waarna de bestelling wordt geplaatst. De bestelling wordt ingevoerd in het eigen ERP-systeem, en daarnaast op het Aces Direct platform geplaatst waar deze direct wordt verwerkt en afgehandeld. Belangrijke voordelen zijn de reductie van het aantal bestelstappen, tijdsbesparing en minder kans op fouten.

Elektronisch factureren

Na verzending van jouw order ontvang je de factuur direct in jouw inkoopplatform gereed voor verwerking.

Naast koppelingen met inkoopplatformen ondersteunen we ook koppelingen met de volgende applicaties:

  • Topdesk;
  • Exact;
  • SAP.

We ondersteunen diverse koppelingstechnieken:

  • OCI;
  • SOAP;
  • Webservice/ API.

De informatie is beschikbaar in de volgende formaten:

  • PDF;
  • XML;
  • CSV;
  • OB10;
  • cXML;
  • Ubl.

Indien jouw inkoopplatform, applicatie, koppelingstechniek of formaat er niet bij staat neem dan gerust contact met ons op.
We maken dit graag voor je op maat.

Geïnteresseerd in het realiseren van extra inkoopgemak?

Wj denken graag mee met de mogelijkheden. Bij interesse kun je altijd contact opnemen met jouw persoonlijke contactpersoon.

  Feedback