ACES Direct levert alleen aan zakelijke klanten

Defecten en garantieafhandeling

Klanten van ACES Direct krijgen sinds 1 januari 2015 standaard 2 jaar garantie op alle producten. U kunt er dus op vertrouwen dat een product tot en met twee jaar na ontvangst kosteloos wordt gerepareerd als het niet naar behoren functioneert. De standaard garantie van 2 jaar is uniek in de zakelijke IT-branche. De meeste bedrijven hanteren een termijn tussen de 3 en 12 maanden.

Garantiebepalingen voor de standaardgarantie van 2 jaar:

  • De standaardgarantie is niet van toepassing op verbruiksonderdelen: toners, cartridges, fusers, batterijen, (her)schrijfbare media (CD's, DVD, bluray, tapes) en (projector)lampen.
  • De standaardgarantie is niet van toepassing op defecten door ongevallen, lekkende batterijen en eigen toedoen.

Voor meer informatie over de garantie kunt u zich wenden tot de algemene voorwaarden. De garantieafhandeling valt onder te verdelen in twee hoofdgroepen:

Garantieafhandeling direct door de fabrikant

  • On site / aan huis
    Alle producten met on site-garantie worden door de fabrikant bij u op locatie gerepareerd of omgeruild.
  • Pick up & return
    De fabrikant komt in dit geval de producten bij u op locatie ophalen en brengt deze na reparatie weer terug. De doorlooptijd is meestal 1 a 2 weken.
  • Carry in-garantie
    Voor de overige producten wordt de garantie-afhandeling op carry in basis door de fabrikant verzorgd. Dit betekent, dat u in overeenstemming met de fabrikant het defecte product opstuurt naar deze fabrikant.

Garantieafhandeling door ACES Direct

  • Defect bij ontvangst
    Alle producten die bij ontvangst of binnen 60 dagen na ontvangst defect zijn, worden – indien mogelijk – direct omgeruild voor een nieuw exemplaar of voor een gelijkwaardig alternatief.
  • Standaard garantieregeling
    Hiervoor komen alle producten in aanmerking die niet in aanmerking komen voor een van de bovenstaande garantievormen, maar waar nog wel garantie op zit. Afhankelijk van de situatie wordt uw product geruild of gerepareerd. De doorlooptijd van de reparatie is meestal enkele weken.

Indien u voor een specifiek product vragen heeft over de garantievoorwaarden, neem dan contact op met uw Account Manager.

Feedback