Defecten en garantieafhandeling | Aces Direct
Zoeken
Zoeken

Defecten en garantieafhandeling

Defecten en garantieafhandeling

2 jaar garantie is de standaard

Klanten van Aces Direct krijgen sinds 1 januari 2015 standaard 2 jaar garantie op alle producten. Je kunt erop vertrouwen dat, mocht een product defect raken, er wordt gezorgd voor een passende oplossing. De standaard garantie van 2 jaar is uniek in de zakelijke IT-branche (de standaard bij andere bedrijven is een termijn tussen de 3 en 12 maanden).

Garantiebepalingen voor de standaardgarantie van 2 jaar:

  • De standaardgarantie is niet van toepassing op verbruiksonderdelen zoals toners, cartridges, fusers, batterijen, (her)schrijfbare media (CD's, DVD, blueray, tapes) en (projector)lampen.
  • De standaardgarantie is niet van toepassing op defecten door ongevallen, lekkende batterijen en eigen toedoen.
  • Meer informatie over de garantiebepalingen lees je in onze algemene voorwaarden
  • Bij fabrieksgarantie langer dan de Aces Direct 2 jaar standaard garantie brengen we verzend- en handling kosten in rekening

Producten buiten garantie

Valt het product buiten garantie dan kunnen we alsnog de reparatie voor je regelen, mits dat dit product-technisch gezien mogelijk is.

Ook als de fabrieksgarantie nog actief is kunnen we de reparatie inregelen.

We rekenen hiervoor wel verzend – en handlingskosten.

De garantieafhandeling valt onder te verdelen in twee hoofdgroepen:

  1. Afhandeling door fabrikant
    In sommige gevallen kan het interessant zijn om de afwikkeling direct met de fabrikant op te pakken. Wij helpen je hiermee vooruit, leggen het contact met de leverancier en bespreken de opties met je.
  2. Afhandeling door Aces Direct
    Als een product defect is bij ontvangst, kun je een beroep doen op onze 60 dagen garantie. Als producten niet in aanmerking komen voor de 60 dagen garantie, bieden we een standaard garantieregeling aan. Afhankelijk van de situatie, de staat van het product en beschikbaarheid, wordt jouw product vervangen of gerepareerd. De doorlooptijd van de reparatie is enkele weken. Als een product niet te repareren is en er geen vervangend product beschikbaar is, ontvang je een credit voor het product.

Als je voor een specifiek product vragen hebt over de garantievoorwaarden, neem dan contact op met je contactpersoon van Aces Direct.