950 RIBW medewerkers in 9 dagen van smartphones voorzien | Aces Direct
Zoeken
Zoeken

In negen dagen naar 950 ruggedized smartphones bij RIBW

In negen dagen naar 950 ruggedized smartphones bij RIBW

Robin Verelst

Robin Verelst

Solution Advisor t. 013 762 18 06
Contactformulier

ACES Direct voorzag 950 medewerkers van RIBW in negen dagen van Galaxy Xcover 4 toestellen. De toestellen werden op locatie, opgeladen, van Sim-kaart voorzien en volledig geprepareerd aangeleverd. Projecten als dit zien wij als een reflectie van onze missie; de werkdag van anderen beter maken.

Senior Account Manager Bas Peters mocht RIBW namens ACES Direct helpen met het traject om huidige apparaten te vervangen. “RIBW Groep Overijssel heeft veel ambulante medewerkers in dienst die vaak onderweg zijn. Omdat ze regelmatig van werkomgeving wisselen en hun telefoon vaak gebruiken was een stevig toestel gewenst. Uiteindelijk kwamen we uit bij de Samsung Galaxy Xcover 4; in zijn prijsklasse een uniek -rugged- toestel”

Van demo naar keuze

Zo’n toestelkeuze gaat volgens Bas niet over één nacht ijs. “ACES Direct en RIBW werkten vanaf het voortraject al intensief samen. Zo hebben we RIBW GO geholpen bij het maken van de juiste toestelkeuze door verschillende demo modellen te leveren en testen. Uit die testfase bleek de Galaxy Xcover4 het best passende toestel."

Galaxy Xcover 4

Met de Xcover 4 richt Samsung zich op veeleisende, zakelijke omgevingen waarin medewerkers een robuuste smartphone nodig hebben. De telefoon heeft namelijk een krasbestendig scherm en een IP68 rating. Dat houdt in dat het apparaat bestand is tegen, stof, vuil en zand en tot een diepte van 1.5 meter dertig minuten waterdicht is.

Bijdrage aan vooruitgang

Ook vanuit een andere hoek kijken we trots naar een project als dit. Jeroen Stabel was als ACES Direct manager Sales en Solutions betrokken bij de overeenkomst met RIBW GO. “RIBW is een specialist in het helpen van mensen met (ook) psychische of psychiatrische problemen. Als IT partner voor de mobiele devices helpen wij de organisatie met hun vooruitgang om dat op een innovatieve manier te doen. Dit project omvat een groot deel van onze missie perfect; het vooruit helpen van organisaties maar ook de wereld om ons heen.”

Eenvoudige ingebruikname

Om het RIBW zo makkelijk mogelijk te maken verzorgden collega’s op locatie de uitlevering. Die uitlevering vond, omdat het zo’n groot aantal is, in negen dagen plaats. Volgens Bas doet ACES Direct alles om het proces zo makkelijk mogelijk te maken voor de klant. “We pakten de toestellen uit, hebben ze opgeladen en voorzien van Samsung Knox Configure. Simpel gezegd koppelen we het serienummer van het toestel aan het juiste en unieke softwareprofiel. Op die manier werd het een toestel op maat -met zelf gekozen apps- zonder bloatware. Zet het toestel aan, verbindt het met Wi-Fi en de telefoon gaat 'zichzelf' volledig instellen volgens dat profiel. Vervolgens zetten we de informatie van de oude Sim-kaarten over op de nieuwe. Eigenlijk hoefden medewerkers van RIBW het toestel alleen nog aan te zetten.”

Helpdesk

Vragen ter plekke werden ook door ACES Direct opgevangen. “Ter plekke gebruikten we een speciaal ingerichte servicedesk. Dat zetten we in zodat in dit geval onze Solution Advisor Mobility Paul van Erp alle vragen kan beantwoorden. Daarnaast kreeg elke medewerker een papieren hand-out uitgereikt waarop de werking van het toestel wordt beschreven, zodat men ook op het moment dat wij weg zijn een naslagwerk heeft.”