6 redenen om te investeren in AppleCare for Enterprise | Aces Direct
Zoeken
Zoeken

6 redenen om te investeren in AppleCare for Enterprise voor jouw organisatie

Door: Jop Schräder - 19.12.2024

In een wereld waar technologie steeds belangrijker wordt voor de bedrijfsvoering, is het essentieel om ervoor te zorgen dat jouw Apple-devices optimaal functioneren. AppleCare for Enterprise biedt niet alleen ondersteuning voor jouw apparatuur, maar transformeert ook de manier waarop jouw IT-team werkt. AppleCare for Enterprise biedt uitgebreide ondersteuning en diensten voor bedrijven die 250 of meer Apple-apparaten gebruiken. We vroegen onze Apple-expert Jop waarom organisaties zouden moeten investeren in AppleCare for Enterprise. Hieronder lees je zijn zes redenen:

1. Directe toegang tot support

Met AppleCare for Enterprise hebben medewerkers directe toegang tot Apple-ondersteuning zonder tussenkomst van de IT-afdeling, wat zorgt voor snellere probleemoplossing. Jop legt uit: “Uit ons onderzoeksrapport ‘IT Indicator 2024’ blijkt dat 26% van de werknemers regelmatig technische problemen ervaart, wat leidt tot tijdverlies en frustratie. Werknemers besteden gemiddeld 5,17 uur per maand aan IT-gerelateerde problemen. Vanuit mijn eigen ervaring durf ik te stellen dat deze cijfers voor Apple-gebruikers sowieso een stuk lager liggen. Maar áls er een probleem optreedt, is het fijn als je snel geholpen wordt. Met AppleCare for Enterprise krijgen medewerkers toegang tot Apple-experts via telefonische ondersteuning, zodat technische obstakels snel worden opgelost en medewerkers zich kunnen focussen op hun werk.”

2. Snelle reparatie en vervanging

In een zakelijke omgeving is het essentieel dat eventuele problemen snel worden opgelost. AppleCare for Enterprise garandeert snelle reparatie en vervanging van devices, vaak binnen één werkdag, zodat werknemers snel weer aan het werk kunnen. Jop: “Technische problemen veroorzaken niet alleen verlies aan productiviteit, maar ook stress. Uit ons onderzoek blijkt dat 28% van de werknemers stress ervaart door slecht functionerende IT-apparatuur, wat hun werkplezier en motivatie negatief beïnvloedt. Apple-devices staan bekend om hun betrouwbaarheid. Mocht er desalniettemin iets gebeuren, dan biedt AppleCare for Enterprise snelle, betrouwbare ondersteuning waardoor medewerkers zich minder zorgen hoeven te maken over defecte apparatuur.”

3. Ondersteuning voor IT-teams

Niet alleen medewerkers, maar ook IT-teams profiteren van AppleCare for Enterprise. IT-afdelingen krijgen extra ondersteuning bij complexe problemen, waardoor zij meer tijd overhouden voor strategische taken en procesverbetering. Jop licht toe: “Met deze extra support voor de IT-afdeling weet je zeker dat je altijd kunt rekenen op expertise. Bovendien hebben medewerkers 24/7 toegang tot telefonische ondersteuning, waardoor ze altijd direct geholpen kunnen worden. Dit vermindert niet alleen de stress, maar zorgt ook voor meer tevreden en loyale medewerkers.” 

Let wel even op, voegt Jop toe. “Bij AppleCare for Enterprise is slechts één IT-supportcase per jaar inbegrepen. Voor diepgaande software- en systeemondersteuning kun je gebruikmaken van AppleCare OS Support, dat – afhankelijk van de gekozen variant – onbeperkte supportcases biedt. Wil je meer weten over de verschillende varianten? Dan adviseer ik je graag over de best passende support.”

4. Oplossing afgestemd op jouw organisatie

AppleCare for Enterprise biedt flexibele dekking voor zowel hardware als software, variërend van twee tot vier jaar, waardoor bedrijven een oplossing kunnen kiezen die precies aansluit op hun behoeften. Dit zorgt voor voorspelbare kosten en constante support bij onvoorziene problemen. Jop: “Slecht functionerende IT-systemen kunnen een grote impact hebben op de bedrijfsvoering. Werknemers die vaak te maken hebben met technische problemen presteren minder goed, wat op de lange termijn kan leiden tot personeelsverloop en lagere winstgevendheid. AppleCare for Enterprise helpt technologische problemen te minimaliseren, zodat medewerkers productiever zijn en je bedrijfsvoering stabiel blijft.”

5. Wereldwijde support

Voor organisaties met internationale vestigingen biedt AppleCare for Enterprise consistente en betrouwbare service in meer dan 30 landen, wat helpt om Apple-support centraal te regelen. Jop zegt: “Een ander veelvoorkomend probleem is de beperkte beschikbaarheid van IT-support. Uit ons onderzoek blijkt dat 17% van de werknemers eerst collega’s benadert voor hulp bij technische problemen, vaak omdat IT niet snel bereikbaar is. Met AppleCare for Enterprise hebben medewerkers toegang tot technische experts die specifiek zijn getraind in het Apple-ecosysteem. Dit zorgt voor een soepelere workflow en een beter functionerende werkomgeving.”

6. Handen vrij voor innovatie

AppleCare for Enterprise ontzorgt IT-managers, zodat zij zich kunnen richten op strategische initiatieven zoals groei en innovatie. Jop legt uit: “Waarschijnlijk staan groei en innovatie hoog op de agenda in jouw organisatie. Door te investeren in AppleCare for Enterprise kan je organisatie zich concentreren op het ontwikkelen van nieuwe ideeën en het verbeteren van processen. Het minimaliseren van technische storingen verhoogt de productiviteit en de tevredenheid van werknemers.”

AppleCare for Enterprise voor jouw organisatie

De IT-manager van vandaag staat in een razendsnel ontwikkelend IT-landschap voor veel uitdagingen. Met AppleCare for Enterprise werken deskundigen van Apple samen met jouw team om de hulpvragen rondom Apple-devices in jouw organisatie soepel te laten verlopen. Devices worden snel gerepareerd en vervangen en je ontvangt ondersteuning voor zowel je werknemers als je helpdesk. Jop besluit: ‘’Met AppleCare for Enterprise is je bedrijf in goede handen, zodat jij kunt blijven gaan. Wil je weten of AppleCare for Enterprise past bij jouw organisatie? Ik beantwoord je vragen graag.’’

Meer informatie?

Jop Schräder
Jop Schräder / Solution Advisor