FAQ | ACES Direct

FAQ

FAQ

Heb je een vraag? Op deze pagina vind je direct het antwoord op jouw vragen.

Account

  • Hoe maak ik een account aan?

    In de navigatiebalk ga je via Mijn Account naar Account aanmaken. Hier kun je je persoonlijke account bij ACES Direct aanmaken. De velden voorzien van een asterisk (*) dien je verplicht in te vullen. Je gegevens worden te allen tijde vertrouwelijk behandeld en uitsluitend gebruikt om het winkelen voor u zo makkelijk en persoonlijk mogelijk te maken. Zie hiervoor ook onze privacy- en cookieverklaring.

  • Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens?

    Als je ingelogd bent kun je onder Mijn account je persoonlijke instellingen raadplegen en aanpassen.

  • Hoe pas ik mijn afleveradres aan?

    Als je ingelogd bent kun je onder Mijn account je persoonlijke instellingen raadplegen en aanpassen.

  • Waar staan de details van mijn bestelling?

    Via Mijn account kun je gemakkelijk je laatste orders, offertes en facturen inzien.

  • Ik ben mijn wachtwoord of gebruikersnaam vergeten

    Indien je reeds een account hebt bij ACES Direct, maar je bent je gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten, dan kun je deze hier opvragen. Vul het e-mailadres in waarmee je bent geregistreerd en je gegevens worden direct naar dit e-mailadres verzonden.

    Wanneer je nog vragen hebt, neem dan via e-mail of telefoon contact op met je contactpersoon of onze klantenservice. Gebruikersnamen en wachtwoorden worden uitsluitend naar het bij ons bekende e-mailadres gezonden.

  • Hoe zeg ik mijn account op?

    Om je account op te heffen stuur je een e-mail aan je contactpersoon met het verzoek om het account te verwijderen. Je contactpersoon zal je account verwijderen en je op de hoogte stellen wanneer dit voltooid is.

Bestellen

  • Levert ACES Direct ook aan consumenten?

    ACES Direct is een IT-leverancier voor de zakelijke markt, zoals kleinzakelijk, MKB, resellers en non-profitorganisaties. Wij leveren geen IT-producten aan consumenten.

  • Kan ik bestellen zonder KVK nummer?

    ACES Direct is een IT-leverancier voor de zakelijke markt, zoals kleinzakelijk, MKB, resellers en non-profitorganisaties. Wij leveren geen IT-producten aan consumenten.

  • Kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?

    Indien je een order of deel ervan wilt annuleren of wijzigen, dan kun je dit doorgeven aan je contactpersoon. Vermeld hierbij duidelijk het ordernummer en de producten die je wilt annuleren. Annuleren kan alleen wanneer een order/product nog niet verzonden is. Aan een annulering zijn geen kosten verbonden.

    Enkele producten zijn echter uitgezonderd: Speciaal voor jou bestelde of samengestelde producten, Vervangende (reserve) onderdelen, Producten waar uitdrukkelijk vermeld staat dat het recht niet geldt.

  • Is het mogelijk om op rekening te bestellen?

    Bij ACES Direct heb je de mogelijkheid je bestellingen op rekening te betalen. Het rekeningnummer voor betaling op rekening is NL78RABO0116890053. Normaal gesproken heeft het aanvragen van een kredietlimiet een doorlooptijd van 1 2 werkdagen.

  • Ik heb geen orderbevestiging ontvangen

    Neem dan via e-mail of telefoon contact op met je contactpersoon of de klantenservice. Te allen tijde kun je de status van een order inzien door via Mijn Account naar ‘Orders’ te gaan. Hier kun je per bestelling de orderstatus van de door jou bestelde producten zien en het totaalbedrag van je bestelling.

  • Wat is een deelbestelling?

    Wij versturen onze goederen vanuit diverse magazijnen. Hierdoor kan het voorkomen dat je bestelling -wanneer deze uit meer dan 1 artikel bestaat- in delen wordt geleverd.

Garantie en Reparatie

  • Hoelang is de garantie op producten?

    ACES Direct biedt standaard minimaal 2 jaar garantie op alle producten. Wil je deze periode uitbreiden? Dat kan met onze garantie-uitbreidingen. Bekijk meer informatie over defecten- en garantieafhandeling.

  • Mijn product is defect, wat nu?

    Bij ACES Direct ontvang je minimaal 2 jaar garantie op producten. Gaat je product binnen deze periode kapot? Neem dan contact op met je contactpersoon, of dien online een reparatieaanvraag in.

    Binnen 60 dagen: je ontvangt een nieuw product

    ACES Direct bied je een 60 dagen defect omruilgarantie. Dit houdt in dat als een product binnen 60 dagen na ontvangst niet (goed) werkt, wordt het – indien mogelijk – direct omgeruild voor een nieuw exemplaar of een gelijkwaardig alternatief. Bekijk voor meer informatie de pagina over onze 60 dagen defect omruilgarantie.

  • Het artikel is defect bij ontvangst, wat nu?

    Alle producten die bij ontvangst of binnen 60 dagen na ontvangst defect zijn, worden – indien mogelijk – direct omgeruild voor een nieuw exemplaar of voor een gelijkwaardig alternatief. Bekijk voor meer informatie de pagina over onze 60 dagen defect omruilgarantie.

  • Wat is de status van mijn reparatie?

    Onder “Retouren en reparaties” in Mijn Account kun je de status van lopende retour- en reparatieaanvragen zien. Zoek eenvoudig op ordernummer, serienummer, status of datum. Per retour- of reparatieaanvraag kun je de statushistorie bekijken en zien wat de actie is (crediteren of herleveren).

Algemeen

  • Wat is jullie Privacy Policy?
  • Wat zijn de regels omtrent cookies?
  • Welke gegevens verwerken jullie van mij?

    NAW-gegevens, Bedrijfsgegevens, Functie, BTW-nummer, Geslacht, E-mailadres, (mobiel) telefoonnummer, Geboortedatum, IP-adres, Technische browserinformatie, Cookie ID, Klik- en surfgedrag & Social media account.

    Voor verschillende doeleinden, die terug te lezen zijn in onze privacy- en cookieverklaring, zullen wij persoonsgegevens verwerken. Wij bewaren jouw persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk is om de in deze privacy- en cookieverklaring genoemde doeleinden te bereiken.

  • Waar kan ik terecht voor suggesties en klachten?

    Bespreek je suggestie of klacht met je vaste contactpersoon. Deze ondersteunt bij het vinden van een passende oplossing voor je klacht. Indien je er niet uitkomt met je contactpersoon dan kun je contact opnemen met Sven van Boxtel, Managing Director bij ACES Direct via sven.van.boxtel@acesdirect.nl

Website

  • Wat betekent levertijd onbekend?

    Wanneer er bij een product als levertijd “onbekend” staat, dan is bij onze distributeur nog niet bekend of en wanneer dit product weer op voorraad komt. Wanneer wij informatie hebben over de verwachte levertijd, dan wordt dit altijd gecommuniceerd op de website via “Levertijd” en “Verwachte voorraaddatum”.

  • Verwachte levertijd, wat houdt dat in?

    De verwachte levertijd is de levertijd zoals die bij benadering wordt aangegeven door de distributeurs. Deze kan verschoven worden wanneer een product niet (meer) beschikbaar is. ACES Direct is niet verantwoordelijk voor de juistheid van deze levertijd, maar zal de status direct veranderen als de verwachte levertijd wordt gewijzigd door de distributeur.

    Je wordt wekelijks via e-mail op de hoogte gehouden van levertijden op openstaande bestellingen. In geval van twijfel over de levertijd, neem contact op met je contactpersoon.

  • Wanneer komt een product weer op voorraad?

    Wanneer er bij een product als levertijd “onbekend" staat, dan is bij onze distributeur nog niet bekend of en wanneer dit product weer op voorraad komt. Wanneer wij informatie hebben over de verwachte levertijd, dan wordt dit altijd gecommuniceerd op de website via “Levertijd" en “Verwachte voorraaddatum".

Betalen

  • Welke betalingsmethode heeft ACES Direct?

    Je kunt op de volgende manieren betalen bij ACES Direct:

    • Op rekening
    • Overboeking vooraf
    • iDEAL
    • Creditcard
    • Paypal
    • Operational lease

    Bekijk meer informatie over de diverse betaalwijzen.

  • Hoe werkt terugbetaling?
    Wanneer je een creditsaldo op je account open hebt staan heb je recht op een terugbetaling. Om dit bedrag terugbetaald te krijgen dien je contact op te nemen met je vaste contactpersoon en vragen om een terugbetaling. Deze zal de terugbetaling voor je in werking stellen. Het bedrag zal binnen 3 tot 5 werkdagen op je rekening zijn teruggestort.
  • Wat is het rekeningnummer van ACES Direct?

    Het rekeningnummer van ACES Direct is NL78RABO0116890053.

  • Hoe kan ik mijn openstaande posten zien?

    Via Mijn account kun je gemakkelijk je openstaande posten zien onder “facturen”.

Verzenden en Bezorgen

  • Wat zijn de verzendkosten?
    ACES Direct bezorgt je bestelling gratis bij het door jou gekozen afleveradres. Bestellingen worden op alle adressen -alléén- binnen Nederland bezorgd. Wij versturen onze goederen vanuit diverse magazijnen. Hierdoor kan het voorkomen dat je bestelling -wanneer deze uit meer dan 1 artikel bestaat- in delen wordt geleverd. Wil je het liefst dat je bestelling in één zending wordt geleverd? Dan kun je kiezen voor de optie ‘Leveren in één zending’. Voor € 20,- zorgt ACES Direct ervoor dat al je bestelde producten in één totaallevering bij je wordt afgeleverd.
  • Wat is de levertijd?

    Mits op voorraad, worden producten die op werkdagen vóór 16.00 uur besteld zijn en direct zijn betaald (via iDeal, creditcard, Paypal of op rekening), dezelfde dag nog verzonden. Bij producten die op voorraad zijn is de levertijd 1 werkdag. Wanneer je een voorradig product op vrijdag bestelt, ontvang je het product dus op maandag.

    Samenwerking met distributeurs

    Wij streven ernaar om uw bestelling zo snel mogelijk uit te leveren. Hiervoor werken we samen met de grootste distributeurs van Europa. Om snel te kunnen leveren worden orders direct uit hun magazijn naar u verzonden.

  • Waarom is mijn levertijd verandert?

    We doen er alles aan om je order te leveren volgens de gecommuniceerde levertijd. In een enkel geval is het mogelijk dat door omstandigheden de levering vertraagd is. Indien je voor een andere betaalwijze kiest of een aanvraag hebt ingediend om voor de eerste keer op rekening te kunnen kopen, dan kan de levertijd met enkele werkdagen vertraagd worden. Wij verzenden het product pas nadat wij een kredietcheck hebben gedaan. Wanneer je kiest voor overboeking vooraf, wordt het product pas verzonden nadat wij de betaling ontvangen hebben.

  • Kan ik een bestelling af komen halen?

    ACES Direct levert orders direct uit de magazijnen van de grootste distributeurs van Europa. Afhalen van je bestelling is dan ook niet mogelijk.

  • Bezorgt ACES Direct ook in het buitenland?
    ACES Direct levert en factureert uitsluitend binnen Nederland.
  • Kan ik de levering van mijn bestelling volgen?
    Per e-mail wordt je op de hoogte gehouden van de verzending van je order. Indien beschikbaar bij de vervoerder, ontvang je per mail een track & trace code waarmee je je order kunt volgen.

Ruilen en Retourneren

  • Wanneer mag ik mijn artikelen ruilen?
    Het is niet mogelijk om producten direct te ruilen via ACES Direct. Wel kun je het betreffende artikel retour sturen en een nieuwe aankoop plaatsen.
  • Hoe werkt het retourproces?
    Je kunt eenvoudig een retouraanvraag via de website indienen. Volg daarvoor de stappen op onze pagina over retouren en reparaties. De retour- of reparatieaanvraag wordt door ons in behandeling genomen en je wordt per e-mail op de hoogte gehouden van de status van de aanvraag. Hulp nodig bij je aanvraag of een afwijkende aanvraag? Neem dan contact op met je contactpersoon. Je contactpersoon kan je helpen bij de aanvraag of de aanvraag voor jou doen.
  • Wat gebeurt er na een retouraanvraag?
    De retour- of reparatieaanvraag wordt door ons in behandeling genomen en je wordt per e-mail op de hoogte gehouden van de status van de aanvraag.
  • Hoelang duurt de reparatie?

    De duur van de reparatie is afhankelijk van de schade aan het product. Je wordt per e-mail op de hoogte gehouden over de status. Ook in het “Retouren en reparaties” gedeelte in Mijn account kun je de status zien van lopende retour- en reparatieaanvragen.

  • Wat is de status van mijn retourzending?

    Onder ‘Retouren en reparaties’ in Mijn account kun je de status van lopende retour- en reparatieaanvragen zien. Zoek eenvoudig op ordernummer, serienummer, status of datum. Per retour- of reparatieaanvraag kun je de statushistorie bekijken en zien wat de actie is (crediteren of herleveren).

  • Zijn er kosten verbonden aan retourneren?

    Retourneren is gratis, mits in 100% nieuwstaat.

    Wat is 100% nieuwstaat?
    Producten dienen compleet, onbeschadigd, ongebruikt en ongeopend te zijn.Let op: als het product niet in 100% nieuwstaat is, brengen wij kosten in rekening voor het retour nemen van het product.

    • Product ongeopend: Geen retourkosten
    • Product geopend en ongebruikt: 15% van de verkoopprijs
    • Product geopend en gebruikt: 30% van de verkoopprijs

  Feedback