FAQ | Aces Direct

FAQ

FAQ

Heb je een vraag? Op deze pagina vind je direct het antwoord op jouw vragen.

Account

  • Hoe maak ik een account aan?
    In de navigatiebalk ga je via Mijn Account naar Account aanmaken. Hier kun je je persoonlijke account bij Aces Direct aanmaken. De velden voorzien van een asterisk (*) dien je verplicht in te vullen. Je gegevens worden te allen tijde vertrouwelijk behandeld en uitsluitend gebruikt om het winkelen zo makkelijk en persoonlijk mogelijk te maken. Zie hiervoor ook onze privacy- en cookieverklaring.
  • Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens?
    De instellingen van je account kun je inzien en aanpassen. Om dit te doen dien je ingelogd te zijn. Wanneer je dit nog niet bent dan kan dit onder 'Inloggen' bovenaan elke pagina. Als je ingelogd bent kan onder 'Mijn Account' de persoonlijke instellingen geraadpleegd en aangepast worden.
  • Hoe pas ik mijn afleveradres aan?
    Als je ingelogd bent kun je onder Mijn account je persoonlijke instellingen raadplegen en aanpassen.
  • Kan ik een overzicht van mijn facturen ontvangen?

    Via Mijn Account kun je gemakkelijk je laatste offertes inzien. Klik op het gewenste menu item en vervolgens aan de rechterkant op het gele driehoekje om de aanvullende informatie in te zien. Tevens kun je daar alle facturen downloaden.

  • Kan ik mijn orderhistorie bekijken?
    Via Mijn Account kun je gemakkelijk je laatste orders inzien. Klik op het gewenste menu item en vervolgens aan de rechterkant op het gele driehoekje om de aanvullende informatie in te zien. Tevens kun je daar alle orders downloaden.
  • Waar staan de details van mijn bestelling?
    Via Mijn Account kun je gemakkelijk je orders inzien. Klik op het gewenste menu item om zo je orders te openen. Klik op de gewenste orders en de details van de bestelling worden getoond.
  • Ik ben mijn wachtwoord of gebruikersnaam vergeten
    Indien je reeds een account hebt bij Aces Direct, maar je je gebruikersnaam en/of wachtwoord bent vergeten, dan kun je deze hier opvragen. Vul het e-mailadres in waarmee je geregistreerd bent en je gegevens worden direct naar dit e-mailadres verzonden. Wanneer je nog vragen heeft, neem dan via e-mail of telefoon contact op met je contactpersoon of onze klantenservice. Gebruikersnamen en wachtwoorden worden uitsluitend naar het bij ons bekende e-mailadres gezonden.
  • Hoe zeg ik mijn account op?
    Om je account op te heffen dien je een e-mail te sturen aan je contactpersoon met het verzoek om het account te verwijderen. Je contactpersoon zal je account verwijderen en je op de hoogte stellen wanneer dit voltooid is.

Betalen

  • Welke betalingsmethode heeft Aces Direct?

    Je kunt op de volgende manieren betalen bij Aces Direct:

    • Op rekening
    • Overboeking vooraf
    • iDEAL
    • Creditcard
    • Paypal
    • Operational lease

    Bekijk meer informatie over de diverse betaalwijzen.

  • Kan ik betalen via lease?

    In het hedendaagse bedrijfsleven ligt de nadruk op het gebruik van een bedrijfsmiddel en niet zozeer op het bezit ervan. Daarom bieden we je in samenwerking met verschillende leasemaatschappijen de mogelijkheid om IT-producten te leasen. Er zijn twee lease opties:

    • Operationele lease: Bij operational lease stelt de leasemaatschappij het gewenste bedrijfsmiddel aan jou ter beschikking. De leasemaatschappij financiert het object en 'verhuurt' het aan jou. Gedurende de looptijd van het contract blijft de leasemaatschappij zowel economisch als juridisch eigenaar en zij draagt ook het (verouderings)risico. Je 'gebruikt' slechts het object.
    • Financial lease: Bij deze vorm van lease koop je het gewenste bedrijfsmiddel en zorgt de leasemaatschappij voor de financiering. Deze financieringsvorm heeft veel weg van een banklening. Gedurende de leaseperiode wordt de apparatuur in gelijke termijnen afgelost. De leasemaatschappij is juridisch eigenaar van het geleasde object. Je bent economisch eigenaar en moet derhalve de apparatuur activeren op jouw balans.

    Lees hier meer over de verschillen en de lease voordelen.

  • Welke opties zijn er voor facturatie?

    Klanten bestellen op het moment dat het hen uitkomt, vaak dagelijks of zelfs meerdere malen per dag. Voor klanten die veelvuldig bestellen, is er de mogelijkheid om de bestellingen te clusteren binnen week- of maandfacturen. Dit leidt tot een helder overzicht en zorgt voor minder administratieve rompslomp.

    Meer informatie over facturatie vind je hier.

  • Mijn betaling is mislukt, wat moet ik nu doen?
    Indien er in het bestelproces een foutje gemaakt is kun je opnieuw een order plaatsen, of ons contacteren en een nieuwe betaallink opvragen voor de lopende order. Orders welke als vooruitbetaling aangemaakt zijn en waar vervolgens geen betaling op binnenkomt worden automatisch na 24 uur geannuleerd.
  • Hoe kan ik mijn openstaande posten zien?
    Via Mijn Account kun je gemakkelijk openstaande facturen inzien. Klik op het gewenste menu item en vervolgens aan de rechterkant op het gele driehoekje om de aanvullende informatie in te zien. Tevens kun je daar alle facturen downloaden.
  • Hoe snel wordt een kredietaanvraag opgepakt?
    Normaal gesproken heeft het aanvragen van een kredietlimiet een doorlooptijd van 1 2 werkdagen
  • Hoe werkt terugbetaling?

    Wanneer er een creditfactuur verstuurd wordt vragen we je in de begeleidende mail om door te geven wat je hiermee wilt laten doen. We kunnen deze (indien van toepassing) verrekenen met andere openstaande posten, als tegoed op de account laten staan of terugbetalen. Wanneer je op de mail met de creditfactuur reageert komt dit antwoord binnen bij je contactpersoon en zorgen we ervoor dat dit geregeld wordt.

    Kies je voor een terugbetaling dan zal dit binnen 5 werkdagen verwerkt worden.

  • Wat is het rekeningnummer van Aces Direct?
    Het rekeningnummer van Aces Direct is NL78RABO0116890053.

Garantie en Reparatie

  • Wat is de standaard garantie termijn?

    Aces Direct biedt je standaard minimaal 2 jaar garantie op alle producten. Wil je deze periode uitbreiden? Dat kan met onze garantie-uitbreidingen. Bekijk meer informatie over defecten- en garantieafhandeling.

  • Wat is het verschil tussen AD garantie en fabrikant garantie?
    Klanten van Aces Direct krijgen sinds 1 januari 2015 standaard 2 jaar garantie op alle producten. Je kunt er dus op vertrouwen dat een product tot en met twee jaar na ontvangst kosteloos wordt gerepareerd als het niet naar behoren functioneert. De standaard garantie van 2 jaar is uniek in de zakelijke IT-branche. De meeste bedrijven hanteren een termijn tussen de 3 en 12 maanden.
  • Hoe werkt AD garantie?
    Aces Direct stelt strenge eisen aan de kwaliteit van hun producten en diensten. Bovendien willen we klanten een zo goed mogelijke service bieden. Als er sprake is van een defect komen wij het product daarom altijd gratis bij je ophalen en als het product gerepareerd is, leveren we het gratis bij je af.
  • Hoelang is de garantie op producten?

    ACES Direct biedt standaard minimaal 2 jaar garantie op alle producten. Wil je deze periode uitbreiden? Dat kan met onze garantie-uitbreidingen. Bekijk meer informatie over defecten- en garantieafhandeling.

  • Mijn product is defect, wat nu?

    Bij Aces Direct ontvang je minimaal 2 jaar garantie op je product. Gaat je product binnen deze periode kapot? Neem dan contact op met je contactpersoon, of je kunt online een reparatieaanvraag indienen.

    Binnen 60 dagen: je ontvangt een nieuw product

    Aces Direct biedt je een 60 dagen defect omruilgarantie. Dit houdt in dat als een product binnen 60 dagen na ontvangst niet (goed) werkt, wordt het – indien mogelijk – direct omgeruild voor een nieuw exemplaar of een gelijkwaardig alternatief. Bekijk voor meer informatie de pagina over onze 60 dagen defect omruilgarantie.

  • Het artikel is defect bij ontvangst, wat nu?

    Alle producten die bij ontvangst of binnen 60 dagen na ontvangst defect zijn, worden – indien mogelijk – direct omgeruild voor een nieuw exemplaar of voor een gelijkwaardig alternatief. Bekijk voor meer informatie de pagina over onze 60 dagen defect omruilgarantie.

  • Wat is de status van mijn reparatie?

    Onder “Retouren en reparaties” in Mijn Account kun je de status van lopende retour- en reparatieaanvragen zien. Zoek eenvoudig op ordernummer, serienummer, status of datum. Per retour- of reparatieaanvraag kun je de statushistorie bekijken en zien wat de actie is (crediteren of herleveren).

  • Hoelang duurt reparatie?

    De duur van de reparatie is afhankelijk van de schade aan het product. Je wordt per e-mail op de hoogte gehouden over de status. Ook in het “Retouren en reparaties” gedeelte in mijn account kun je de status zien van lopende retour- en reparatieaanvragen.

Ruilen en Retourneren

  • Welke producten kan ik retourneren?

    Als je een product bestelt, kan het voorkomen dat je je bedenkt of gewoon het verkeerde product hebt besteld. Dit is natuurlijk geen probleem. Binnen 60 dagen na ontvangst van het product heb je het recht de bestelling, indien in 100% nieuwstaat, gratis te retourneren. Het volledige aankoopbedrag wordt vervolgens gecrediteerd. Indien de bestelling niet meer in 100% nieuwstaat is dan kunnen kosten in rekening worden gebracht.

    Enkele producten zijn voor de 60 dagen bedenktermijn uitgezonderd. Bekijk deze hier.

  • Zijn er kosten verbonden aan retourneren?

    Retourneren is gratis, mits in 100% nieuwstaat.

    Wat is 100% nieuwstaat?
    Producten dienen compleet, onbeschadigd, ongebruikt en ongeopend te zijn.Let op: als het product niet in 100% nieuwstaat is, brengen wij kosten in rekening voor het retour nemen van het product.

    • Product ongeopend: Geen retourkosten
    • Product geopend en ongebruikt: 15% van de verkoopprijs
    • Product geopend en gebruikt: 30% van de verkoopprijs
  • Wanneer kan ik een product retourneren?

    Als je een product bestelt, kan het voorkomen dat je je bedenkt of gewoon het verkeerde product hebt besteld. Dit is natuurlijk geen probleem. Binnen 60 dagen na ontvangst van het product heb je het recht de bestelling, indien in 100% nieuwstaat, gratis te retourneren. Het volledige aankoopbedrag wordt vervolgens gecrediteerd. Indien de bestelling niet meer in 100% nieuwstaat is dan kunnen kosten in rekening worden gebracht.

    Als een product binnen 60 dagen na ontvangst niet (goed) werkt, wordt het – indien mogelijk – direct omgeruild voor een nieuw exemplaar of een gelijkwaardig alternatief.

  • Wanneer mag ik mijn artikelen ruilen?
    Het is niet mogelijk om producten direct te ruilen via Aces Direct. Wel kun je het betreffende artikel retour sturen en een nieuwe aankoop plaatsen.
  • Hoe werkt het retourproces?

    Je kunt eenvoudig een retouraanvraag via de website indienen. Volg daarvoor de stappen op onze pagina over retouren en reparaties. De retour- of reparatieaanvraag wordt door ons in behandeling genomen en je wordt per e-mail op de hoogte gehouden van de status van de aanvraag. Hulp nodig bij je aanvraag of een afwijkende aanvraag? Neem dan contact op met je contactpersoon. Je contactpersoon kan je helpen bij de aanvraag of de aanvraag voor jou doen.

  • Wat gebeurt er na een retouraanvraag?
    De retour- of reparatieaanvraag wordt door ons in behandeling genomen en je wordt per e-mail op de hoogte gehouden van de status van de aanvraag. Hulp nodig bij de aanvraag of een afwijkende aanvraag? Neem dan contact op met je contactpersoon. Je contactpersoon kan helpen bij de aanvraag of de aanvraag voor je doen.
  • Wat is de status van mijn retourzending?

    Onder ‘Retouren en reparaties’ in mijn account kun je de status van lopende retour- en reparatieaanvragen zien. Zoek eenvoudig op ordernummer, serienummer, status of datum. Per retour- of reparatieaanvraag kun je de statushistorie bekijken en zien wat de actie is (crediteren of herleveren).

  • Hoe moet ik producten die ik wil retourneren aanbieden?
    • Meld je retour of reparatie online aan via Mijn Account of neem contact op met je contactpersoon.
    • Producten dienen compleet, onbeschadigd en ongebruikt te zijn.
    • Alle producten dienen in de originele verpakking met alle bijbehorende documentatie en garantiebewijzen te worden teruggezonden.
    • De producten dienen degelijk verpakt te zijn; je bent zelf verantwoordelijk voor eventuele schade of vermissing tijdens het transport.
    • Je dient het pakket aan de buitenkant duidelijk te voorzien van je gegevens en ordernummer.
    • Je hoeft geen verzend- en verzekeringskosten te betalen.
  • Mijn ophaaladres is anders dan mijn afleveradres. Hoe pas ik dit aan?
    Dit kun je bij het activeren van het retourlabel aan UPS doorgeven.
  • Ik krijg meerdere labels na mijn aanvraag? Wat moet ik doen?

    We voorkomen graag onnodig verbruik van verpakkingsmateriaal en extra handelingen door de vervoerder, dus indien mogelijk is het toegestaan om meerdere artikelen samen te retourneren. Indien het gaat om producten van meerdere orderregels of zelfs andere orders verzoeken we je de extra retourlabels erbij te stoppen in de doos, dit bespoedigd de afwikkeling van je retourzending.

Website

  • Hoe kan ik een product op de website vinden?

    Om het vinden van een bepaald product voor je zo gemakkelijk mogelijk te maken, beschikt onze webwinkel over zeer uitgebreide zoekfuncties. Je kunt in principe op twee manieren zoeken: zelf zoeken in de diverse categorieën of gebruik maken van de verschillende zoekfuncties. Indien je het gezochte product niet kunt vinden, neem dan gerust contact met ons op.

    • Navigeren via categorieën - breed zoeken: Via het dropdown menu onder "Shop" kun je direct naar een bepaalde productcategorie navigeren. Via de filteropties aan de linkerzijde verklein je de selectie om tot je keuze te komen.
    • Zoekfunctie - gericht zoeken: Om gericht bepaalde producten op onze website te kunnen vinden, kun je gebruik maken van de zoekbalk bovenaan de website. Je kunt hier elke gewenste zoekterm invullen (bijvoorbeeld "ipad" of "1EP23EA#ABH").
  • Hoe werkt de winkelwagen?

    De winkelwagen werkt -bijna- hetzelfde als je gewend bent in bijvoorbeeld een supermarkt. Je kunt er een aantal producten in plaatsen, maar je bent niet verplicht deze te bestellen. Om te zien wat er op een bepaald moment in je winkelwagen ligt, ga je naar 'Winkelwagen' rechtsboven in de header van de website.

    • Verwijderen van producten: Je kunt altijd een product uit de winkelwagen verwijderen, door bij het betreffende product op verwijderen te klikken.
    • Aantal wijzigen: Indien je het aantal producten wilt aanpassen, dan dien je het veld 'aantal' te wijzigen. De wijziging wordt hierna direct doorgevoerd.
    • Producten bestellen: Indien je de producten uit de winkelwagen wilt bestellen klik je op 'Bestellen'. Hierna voer je vervolgens je persoonlijke gegevens in, zoals (bedrijfs)naam, factuur, afleveradressen, etc.
  • Ik kan een product niet meer op de website vinden, wat moet ik doen?
    Mogelijk is het product dat je zoekt niet meer leverbaar, of dermate lang niet meer in voorraad geweest dat we het uit voorzorg van de website gehaald hebben. Via onze zoekmachine en filters kun je een vervangend product vinden. Kom je hier niet uit? Neem contact met ons op en we helpen je graag verder.
  • Klopt de voorraad die op de website staat?
    De getoonde voorraad actualiseren we meerdere keren per dag. Wanneer je een productpagina bezoekt wordt deze nogmaals opnieuw ingeladen, hetzelfde doen we wanneer je een product in de winkelwagen plaatst. Deze input halen we rechtstreeks op bij onze toeleveranciers. We zijn hierdoor wel afhankelijk van de kwaliteit van hun input.
  • Wanneer komt een product weer op voorraad?
    Hier is geen eenduidig antwoord op te geven. Veel producten worden opnieuw aangevuld als deze uit voorraad zijn, andere producten liggen niet standaard op voorraad en worden pas bijbesteld als er een order wordt geplaatst. Indien je hier verdere vragen over hebt verzoeken we je contact met ons op te nemen zodat we met je kunnen meekijken.
  • Wat betekent levertijd onbekend?
    Wanneer er bij een product als levertijd “onbekend” staat, dan is bij onze distributeur nog niet bekend of en wanneer dit product weer op voorraad komt. Wanneer wij informatie hebben over de verwachte levertijd, dan wordt dit altijd gecommuniceerd op de website via “Levertijd” en “Verwachte voorraaddatum”.
  • Verwachte levertijd, wat houdt dat in?
    De verwachte levertijd is de levertijd zoals die bij benadering wordt aangegeven door de distributeurs. Deze kan verschoven worden wanneer een product niet (meer) beschikbaar is. Aces Direct is niet verantwoordelijk voor de juistheid van deze levertijd, maar zal de status direct veranderen als de verwachte levertijd wordt gewijzigd door de distributeur. Je wordt wekelijks via e-mail op de hoogte gehouden van levertijden op openstaande bestellingen. In geval van twijfel over de levertijd, neem contact op met je contactpersoon.

Bestellen

  • Hoe kan ik iets bestellen bij Aces Direct?
    Om bij Aces Direct te kunnen bestellen heb je een klantaccount nodig. Deze kun je aanmaken via onze website, zowel via de homepage door rechtsboven op de account knop en daarna op ‘Zakelijk account aanmaken’ te klikken als wanneer je reeds via de winkelwagen het bestelproces aan het doorlopen bent. Een KVK nummer is hierbij een vereiste, wij leveren niet aan particulieren.
  • Hoe bestel ik een product via de website?

    Het plaatsen van een order bij Aces Direct is zeer eenvoudig:

    1. Plaats de gewenste producten in de winkelwagen en klik vervolgens op "Bestellen" om door te gaan naar de checkout.
    2. Log in of maak eenvoudig een nieuw account aan en vul je persoonlijke gegevens in.
    3. Kies op welke manier u wilt betalen: op rekening, via iDeal, via creditcard, via Paypal of via overboeking vooraf.
    4. Controleer je order.
    5. Klik op "Bestellen" om uw order definitief te maken.

    Bij 'Orderinformatie' onder 'Mijn Account' kun je te allen tijde de status van de bestelling opvragen. Per e-mail ontvang je een bevestiging van de order.

  • Wat betekent mijn orderstatus?

    Onderstaand vind je een overzicht van de verschillende orderstatussen:

    • In behandeling: je bestelling wordt op dit moment aangepast of gecontroleerd.
    • Wachten op ontvangst betaling: je bestelling wordt verzonden zodra de betaling op onze bankrekening is ontvangen.
    • Wachten op kredietaanvraag: Er wordt een kredietlimiet aangevraagd. Zodra dit is goedgekeurd wordt de bestelling verzonden. Dit neemt normaal gesproken 1 tot 3 werkdagen in beslag. Wanneer je al eerder een kredietlimiet heeft ontvangen, dan wordt er een verhoging aangevraagd, omdat met deze bestelling je boven dit kredietlimiet uitkomt.
    • Verzonden: De gehele bestelling is onderweg naar het door jou opgegeven postadres.
    • Kredietblokkade: je order kan niet worden verzonden, omdat je facturen hebt openstaan ouder dan de afgesproken betalingstermijn of omdat de maximale bestedingsruimte reeds gebruikt is.
    • Wachten op internet betaling: Het bedrijf dat de creditcard en iDEAL betalingen afhandelt is momenteel de betaling aan het controleren. De order kan pas verwerkt worden zodra de betaling geautoriseerd is.
    • Internet betaling goedgekeurd: Het bedrijf dat de creditcard en iDEAL betalingen afhandelt heeft de betaling geautoriseerd. De order kan nu worden verzonden.
    • Internet betaling afgekeurd: Het bedrijf dat de creditcard en iDEAL betalingen afhandelt heeft de betaling afgekeurd. Deze order kan niet worden verzonden.
    • Geannuleerd: Je beste