De invloed van informatietechnologie op het bedrijfsleven is niet meer weg te denken, waardoor het voor IT-afdelingen steeds uitdagender is om devices en platforms te beheren. De almaar complexer wordende omgevingen vereisen complexere oplossingen. Met het nieuwe model om werknemers toegang te geven tot Apple producten en daarin zelf een keuze te laten maken, is standaardisatie gemakkelijker dan ooit.
Met een eigen Apple at Work programma kan Apple bij jouw bedrijf goedgekeurd en grootschalig ingezet worden. Werknemers kunnen werken waar, wanneer en hoe ze willen. Bij het ontdekken van deze nieuwe manier van werken zijn niet alleen werknemers gebaat, maar ook het bedrijf waarvoor ze werken. Lees hier hoe deze beproefde methode jouw bedrijf de tools in handen geeft om een geslaagd programma uit te rollen.
De vijf principes die de implementatie van Apple devices vergemakkelijken van installatie tot devicebeheer en ervoor zorgen dat werknemers een echte vrije keuze hebben in het device waarop zij willen werken.
Afgestemd op werknemers
Flexibele financiële modellen
Eigentijdse uitrol en beheer
Gepersonaliseerde configuratie en app-omgeving
Gedeelde verantwoordelijkheid voor ondersteuning
Was het in het verleden zo dat technologie centraal werd ingekocht en onder medewerkers werd verspreid, tegenwoordig is een programma waarbij werknemers zelf de keuze maken een veel beter alternatief.
Het is eigenlijk heel logisch om werknemers zelf te laten kiezen op welk device ze willen werken. Verschillende werknemers hebben immers verschillende technologie nodig en dus verschillende devices. Door het ondersteunen van Apple producten en een keus voor zowel iOS als macOS mogelijk te maken kan een IT-afdeling iedereen zelf laten kiezen en gelijktijdig de normen van de organisatie handhaven.
De aanschafprijs is in de meeste gevallen de doorslaggevende factor geweest bij de aankoop van technologie. Bij goedkopere pc's blijkt echter de hardware niet altijd even betrouwbaar en vallen de ondersteuningskosten vaak vele malen hoger uit dan verwacht. Bovendien daalt de (rest)waarde vaak snel.
Apple ontwerpt hard- en software zelf waardoor de producten niet alleen betrouwbaar zijn, maar ook een hoge restwaarde behouden. Hierdoor en door nieuwe lease- en financieringsmodellen kunnen meer bedrijven profiteren van de voordelen van Apple, terwijl de initiële kosten beperkt blijven.
Apple producten worden eenvoudig door implementatie op afstand onder werknemers verspreid. IT-afdelingen kunnen beleid en apps draadloos configureren en hebben zo zelfs meer controle over de verschillende devices.
Het moderne MDM-framework (Mobile Device Management) en Apple DEP (Device Enrollment Program) maken het mogelijk dat zonder verdere tussenkomst van de IT-afdeling macOS- of iOS-devices automatisch worden geconfigureerd en gemakkelijk zijn te onderhouden conform het bedrijfsbeleid. Dit model kan op alle Apple producten worden toegepast wat de kosten voor IT aanzienlijk verlaagt en de productiviteit verhoogt.
Het beperken van de door de werknemers te gebruiken apps past niet meer in een modern bedrijfsbeleid. Vooruitstrevende organisaties geven hun werknemers de ruimte om hun device naar eigen behoefte aan te passen. Zo komen zij tegemoet aan de wens van die werknemers en verhogen ze bovendien ook nog eens hun productiviteit.
Apple producten werken bovendien prima met de belangrijke apps als Microsoft Office/Exchange en GSuite. Basis workflows zijn dus gegarandeerd en dankzij de ingebouwde beveiligingsarchitectuur van iOS en macOS kunnen persoonlijke en werkgegevens uitstekend gescheiden blijven.
Werknemers zijn in de meeste gevallen al bekend met Apple producten. Daarnaast is er nu eenmaal minder vaak hulp nodig bij de Apple hard- en software. Zelfondersteuning in combinatie met een AppleCare geïntegreerde helpdesk is dan de beste manier om de gebruiker centraal te stellen in het ondersteuningsprogramma van jouw organisatie. Alles is er dan op gericht dat bij een ondersteuningsverzoek de helpdesk de werknemer helpt om zelf het probleem op te lossen. Zo wordt de verantwoordelijkheid tot ondersteuning gedeeld.
Mocht er meer ondersteuning nodig zijn dan bieden de diverse AppleCare-programma's de aanvullende voorzieningen die voor jouw organisatie nodig kunnen zijn.
Liever dat ik je bel of mail? Laat dan jouw gegevens achter en ik neem zo snel mogelijk contact met je op.