ACES Direct helpt Belkin Pro Cycling Team ambities waar te maken | Aces Direct

ACES Direct helpt Belkin Pro Cycling Team ambities waar te maken

19 maart 2014 – Onlangs vond het traditionele openingsweekend voor de wielersport plaats in België. Sinds de eerste koers, de Omloop Het Nieuwsblad, behaalde het Belkin Pro Cycling Team al zes overwinningen. Met als voorlopig hoogtepunt de winst op de tweede etappe van Paris-Nice door Moreno Hofland. De wielerploeg is voor hun prestaties onder meer afhankelijk van partners zoals de Tilburgse IT-totaalleverancier ACES Direct.

Onmisbaar
In de wielersport is IT onmisbaar geworden voor ploegleiders en renners. De ploegleden zijn voortdurend onderweg. Plaats- en tijdonafhankelijk werken is voor ploegen als Team Belkin de gewoonste zaak van de wereld geworden. Wielerploegen gebruiken IT om hun races te analyseren en om contact met elkaar en het thuisfront te houden. Ook het fietsen zelf wordt door IT beïnvloed. Zo heeft elektronisch schakelen bijvoorbeeld z’n intrede gedaan.

IT-ondersteuning
ACES Direct voorziet het Belkin Pro Cycling Team van allerlei IT-ondersteuning. Die ondersteuning varieert van laptops om de elektronische versnellingen uit te kunnen lezen tot geavanceerde IT-faciliteiten die zorgen dat de renners altijd en overal bij hun systemen en documenten kunnen. Richard Plugge, algemeen directeur Belkin Pro Cycling Team, "De samenwerking met ACES Direct past in onze voortdurende zoektocht naar innovatieve oplossingen. We streven er niet alleen naar dat onze renners op het hoogste niveau presteren, maar ook de volledige begeleiding er omheen. De IT-ondersteuning van ACES Direct zorgt ervoor dat ons personeel op ieder moment kan beschikken over de juiste informatie bij en rondom de wedstrijden.”

Innovatief
Team Belkin en voorgangers Blanco en Rabobank worden al sinds 2010 door ACES Direct ondersteund. “Wij ondersteunen diverse sportieve initiatieven, zowel lokaal als nationaal”, vertelt Commercieel Manager Sven van Boxtel. “Het Belkin Pro Cycling Team past daar prima tussen. We voelen ons geweldig thuis bij deze ploeg. Niet alleen omdat wij een goede band hebben met hoofdsponsor Belkin, maar ook omdat het Belkin Pro Cycling Team innovatie hoog in het vaandel draagt. Zij gaan altijd voor absolute kwaliteit. Met onze kennis en mogelijkheden kunnen wij Team Belkin helpen om nóg beter te presteren en hun ambities waar te maken, zonder zich om IT te hoeven bekommeren. Dat is een gouden combinatie.”

Over Belkin Pro Cycling Team
De renners en staf van het Belkin Pro Cycling Team zijn vastberaden om een transparante toekomst te creëren en zien deze optimistisch tegemoet. De ploeg wil het wielrennen terug brengen waar het hoort: in de harten van de fans, overal ter wereld. Daarnaast talentvolle wielrenners opleiden en een nieuwe generatie renners en fans inspireren. Het team is vastbesloten om op een eerlijke en betrouwbare manier op het hoogste niveau te excelleren. Ride the future!

ACES Direct is een toonaangevende totaalleverancier van IT-oplossingen, IT-producten en IT-diensten. ACES Direct biedt mkb-bedrijven en non-profit organisaties hoogwaardige oplossingen, zowel producttechnisch als dienstverlenend. Op die manier wil ACES Direct haar klanten ontzorgen op IT-gebied en helpen bij het waarmaken van hun ambities.