3D- printing | Aces Direct

ACES Direct start 3D kenniscentrum

Met de 3D printing oplossing maakt ACES Direct 3D printing toegankelijk

Tilburg, 3 juli 2014 3D printing gaat de wereld veranderen. Met een 3D printer en de juiste software wordt het op termijn mogelijk om elk denkbaar product te produceren. Om die reden beschouwen experts de opkomst van 3D printing als de derde industriële revolutie. Om klanten voor te bereiden op die revolutie, gaat ACES Direct kennis, advies, training en producten aanbieden rondom 3D printing.
“Wij verwachten dat 3D printing wereldwijd een geweldige impact gaat hebben”, zegt Jeroen Stabel, Manager Solutions bij ACES Direct. “Je kunt de ontwikkeling van 3D printing vergelijken met de uitvinding van de drukpers, de stoommachine of de personal computer. Straks kun je van elk denkbaar product het ontwerp downloaden, aanpassen en printen. Je kunt je eigen ontwerpen maken en delen. Onderdelen of producten koop je niet meer in de winkel, maar print je zelf. Deze ontwikkeling gaat de maakindustrie wereldwijd volledig op z’n kop zetten.”
Grote voordelen
Ook op korte termijn biedt 3D printing geweldige voordelen, verwacht Stabel. “Diverse beroepsgroepen zoals architecten, designers en productontwerpers zullen geweldig veel baat hebben bij 3D printers. Met een 3D printer kan een productontwerper bijvoorbeeld razendsnel prototypes maken, testen en verbeteren. Architecten zijn veel minder tijd kwijt met het bouwen van maquettes. Doorlooptijden worden daardoor veel korter. De kostenbesparingen die je straks met 3D printing kunt realiseren, zijn indrukwekkend. Wij willen onze klanten in staat stellen om van deze voordelen te profiteren door vroegtijdig aan te haken bij de 3D revolutie.”

3D printing oplossing
De ontwikkeling op het gebied van 3D printing is nog maar net begonnen. ACES Direct verwacht echter dat dit gebied zich razendsnel gaat ontwikkelen en wil klanten die met 3D printing aan de slag willen op alle fronten kunnen ondersteunen. “Daarom hebben wij onze 3D printing oplossing in het leven geroepen”, zegt Stabel. “Onze oplossing bestaat uit een breed pakket diensten rondom 3D printing. Je kunt het ook zien als een in-house 3D kenniscentrum. Onze experts denken mee met klanten over hun 3D vraagstukken. Wij adviseren rondom techniek en software. En we verzorgen trainingen en kennissessies rondom dit onderwerp.” ACES Direct zal samen met klanten ook onderzoek doen naar nieuwe toepassingen van 3D printing. “Het is een nieuw en spannend gebied dat we heel graag in kaart willen brengen voor en mét onze klanten”, aldus Stabel.

ACES Direct is een toonaangevende totaalleverancier van IT-oplossingen, IT-producten en IT-diensten. ACES Direct biedt mkb-bedrijven en non-profit organisaties hoogwaardige oplossingen, zowel producttechnisch als dienstverlenend. Op die manier wil ACES Direct haar klanten ontzorgen op IT-gebied en helpen bij het waarmaken van hun ambities. www.acesdirect.nl