Gemeente Tilburg krijgt nieuw dorp; ACES Direct The Village | Aces Direct

Gemeente Tilburg krijgt nieuw dorp; ACES Direct The Village

Tilburg, 19 december 2016 - Standaard werkplekken genoeg in Tilburg. Veel bureaus met een koffieautomaat als middelpunt. Allround IT-leverancier ACES Direct doet het anders. Geen “standaard” kantoorruimte maar een volledig dorp binnen het gebouw. Vanaf maandag 19 december is het bedrijf actief vanuit The Village. Een treinstation, metro, campus en speeltuin; het is allemaal aanwezig in de nieuwste toevoeging aan gemeente Tilburg.

Het IT-bedrijf zet de voormalige locatie van Haans Lifestyle in de Tilburgse Katsbogten volledig naar haar hand. Het vorige gebouw aan de Ellen Pankhursstraat werd door groei van het bedrijf te klein en het was dan ook al een tijd op zoek naar een nieuwe locatie.

Droomlocatie

“Van een zolderkamer in Goirle in 2000 naar een glazen kubus van vijf verdiepingen in het water. Het was even zoeken naar de juiste plek voor de volgende stap. We hebben onze droomlocatie te pakken. De nieuwe ruimte geeft weer waar wij voor staan. Vooruitstrevend, sociaal, ambitieus maar toch gemoedelijk.” Aldus directeur Tom Coehorst.

The Village

Volgens Tom is het de bedoeling dat klanten en collega’s The Village straks niet alleen als werkruimte zien maar als ontmoetingsplek en experience center. “The Village is het DNA van ons bedrijf in dorpsvorm gegoten. Het is straks een showcase van wie we zijn en wat we kunnen. Augmented Reality, Virtual Reality, 3D-printing noem het maar op. Alles wat met IT te maken heeft is straks verweven met deze ruimte. De faciliteiten en diversiteit van een stad en de verbondenheid en ruimte van een dorp hebben we onder één dak gecombineerd.”

Perfectioneren

ACES Direct is op dit moment al in The Village aan het werk. Toch laat de officiële opening nog op zich wachten zegt Tom. “Op dit moment kunnen we werken en klanten ontvangen. Maar een groot project kost tijd om te perfectioneren. We hopen over maximaal drie maanden de stadspoorten open te gooien. Iedereen is dan welkom. Het is niet voor niets een cliché. Tilburg is ook niet in één dag gebouwd.”