ACES Direct hoofdsponsor van Rondje Tilburg | Aces Direct

ACES Direct hoofdsponsor van Rondje Tilburg

Tilburg, 13 december 2012 - Dankzij het succes van de afgelopen edities is de organisatie van Rondje Tilburg erin geslaagd om voor de 2013 editie (5 mei) veel nieuwe sponsors te vinden. De opvallendste is het presenting sponsorschap van het Tilburgse bedrijf ACES Direct. Hiermee ziet organisator Rob Pauel, die samen met zijn compagnon Annelies Osinga de drijvende krachten achter dit evenement zijn, een bevestiging van hun visie dat vernieuwende evenement concepten voor zowel deelnemers alsook het bedrijfsleven en de gemeente waardevol zijn. Mede dankzij de sponsoring van ACES Direct is het nu mogelijk om Rondje Tilburg versneld op het door de organisatie gewenste niveau te brengen.

Rondje Tilburg is een concept dat door sportmarketeer Rob Pauel is ontwikkeld. Het onderscheidt zich doordat de belevenis van de deelnemer centraal staat en daar vervolgens de diverse marketingaspecten van de betrokken participanten aan gekoppeld zijn. ‘Wij zien een evenement als een marketingtool voor alle betrokkenen waarbij echter de sportbeleving van de deelnemer centraal staat’, aldus Rob Pauel.

Dat deze nieuwe benadering kansrijk is blijkt wel uit het feit dat Rondje Tilburg in haar korte bestaan, in 2013 de derde editie, een grote lijst van sponsors aan zich heeft weten te binden. Voor veel bedrijven is deze benadering een ‘eye opener’ en in enkele opzichten baanbrekend.

Sven van Boxtel, Commercieel Manager ACES Direct: “Toen wij benaderd werden door Rondje Tilburg om dit evenement te sponsoren, hoefden we hier niet lang over na te denken. Sportsponsoring staat bij ACES Direct centraal, omdat er bij onze medewerkers zoveel herkenning is in de waarden, passie en gedrevenheid van sporters. Rondje Tilburg heeft een focus op de belevenis van de deelnemer en bij ACES Direct willen we de beleving van onze klanten ook blijven optimaliseren met betrekking tot producten, IT-diensten en service. Daarnaast zijn wij een onderneming in Tilburg en willen daarom onze naam graag aan Rondje Tilburg verbinden.”

Pauel vervolgt: “Om een kwalitatief hoogstaand breedtesport evenement te organiseren werken we met een begroting van bijna € 150.000. Dankzij ACES Direct, maar ook de vele andere sponsors komen we een eind in de goede richting. Tekorten hebben we tot nu toe zelf opgevangen. We verwachten de komende weken nog meer sponsors te mogen begroeten.”

Rondje Tilburg is het grootste breedtesport evenement in Nederland dat op één locatie (Stappegoor - Tilburg) wordt georganiseerd. Op 5 mei hebben de deelnemers keuze uit hardlopen, wandelen, mountainbiken en toerfietsen. Alle deelnemers finishen tussen 12 en 17 uur op het plein voor de Euroscoop waar podia, horeca tenten en terrasjes voor de deelnemers en toeschouwers staan.

2(013): de 13 van Tilburg
In het speciale jaar 2(013) wordt er éénmalig de 13 van Tilburg georganiseerd. Het bijzondere hieraan is dat lopers volledig over de Ringbanen (exact 13 km) van Tilburg lopen. Ook de andere loopafstanden zullen voor een (groot) deel over de Ringbanen gaan.

Open EK en NK Barefoot
Tijdens Rondje Tilburg worden ook de open Europese en Nederlandse kampioenschappen Barefoot georganiseerd. Voorafgaand aan deze wedstrijden zal er en congres over Barefoot gehouden worden. De organisatie wil de komende jaren dit onderdeel tot een jaarlijks hoogtepunt voor de internationale Barefoot community laten uitgroeien.

Inschrijven kan via http://www.rondje-tilburg.nl/